Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Demokrasi Tarihi | ULI 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | “Modern” olarak adlandırılan dönemlerin şekillenmesinde belki de en önemli role sahip “demokrasi” kavramı aynı zamanda devletlerin hususi gelişme süreçlerinde de oldukça etkilidir. Öyle ki “modern devletlerin tarihi” onların sahip oldukları demokrasi geçmişi ve bunun gelişim süreci üzerinden rahatlıkla değerlendirilebilmektedir. Bu bağlamda Türkiye’nin sahip olduğu demokrasi tecrübesinin mahiyeti ve tarihsel gelişimine ait bilgiler, sosyal bilimler alanında ihtisas yapan kişiler için vazgeçilmez değerdedir. |
Dersin İçeriği | Demokrasi Kavramı Batı’da Demokrasi’nin Gelişimi Anayasacılık ve Demokrasi Osmanlı Devleti’nde Anayasacılığın Temelleri- Sened-i İttifak Tanzimat Fermanı – Islahat Fermanı Yeni Osmanlılarda Anayasacılık – Kanun-i Esasi Ahmet Cevdet Paşa ve Mecelle Jön Türkler ve II. Meşrutiyet Dönemi, Seçimler Erken Cumhuriyet’in Demokrasi Anlayışı Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası-Serbest Cumhuriyet Fırkası Tek Parti Dönemi Gelişmeleri DP’nin Kuruluşu ve 1946-1950 Seçimleri DP Dönemi Gelişmeleri 1960 Darbesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi Kavramı | |
2 | Batı’da Demokrasi’nin Gelişimi | |
3 | Anayasacılık ve Demokrasi | |
4 | Osmanlı Devleti’nde Anayasacılığın Temelleri - Sened-i İttifak | |
5 | Tanzimat Fermanı - Islahat Fermanı | |
6 | Yeni Osmanlılarda Anayasacılık - Kanun-i Esasi | |
7 | Ahmet Cevdet Paşa ve Mecelle | |
8 | Jön Türkler ve II. Meşrutiyet Dönemi | |
9 | Erken Cumhuriyet’in Demokrasi Anlayışı | |
10 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası-Serbest Cumhuriyet Fırkası | |
11 | Tek Parti Dönemi Gelişmeleri | |
12 | DP’nin Kuruluşu ve 1946-1950 Seçimleri | |
13 | DP Dönemi Gelişmeleri | |
14 | 1960 Darbesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, 1995. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, 1996. Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 1996. Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye, 2010. Tevfik Çavdar, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |