Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu´Da Siyasal Düşünce (Tr) | ODC 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğu çalışmaları açısından siyasal düşünceleri kavramak günümüzdeki siyasal gelişmeleri anlamayı kolaylaştırmaktadır. Siyasal düşüncelerin tarihsel bağlamda ele alınması asıl olarak güncel siyaseti anlamlı kılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders Ortadoğu düşüncesini tarihsel bağlama oturtarak başlayacaktır. Daha sonra Ortadoğu?daki politik ideolojiler ele alınacaktır. Son olarak da öncelikle Arap ve İran düşüncesi olmak üzere politik düşünce entelektüeller çerçevesinde analiz edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortadoğu?daki politik ideolojileri inceler | ||
2 | Arap ve İran düşüncesi olmak üzere politik düşünce entelektüeller çerçevesinde analiz edilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Batı siyasal düşüncesi karşınında Arap siyasal düşüncesi | |
2 | Batı siyasal düşüncesi karşısında İran siyasal düşüncesi | |
3 | Arap düşüncesinde İslamcılık ve laiklik | |
4 | İran düşüncesinde İslamcılık ve laiklik | |
5 | Arap düşüncesinde milliyetçilik | |
6 | İran düşüncesinde yerlilik ve milliyetçilik | |
7 | Arap düşüncesinde liberal söylem | |
8 | İran düşüncesinde liberal söylem | |
9 | İran düşüncesinde liberal söylem | |
10 | İran düşüncesinde liberal söylem | |
11 | Arap düşüncesinde devlet-toplum ilişkisi | |
12 | İran düşüncesinde devlet-toplum ilişkisi | |
13 | Arap düşüncesinde demokrasi kavrayışı | |
14 | İran düşüncesinde demokrasi kavrayışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İbrahim M. Ebu Rabi Çağdaş Arap Düşüncesi Anka Yay. Mehrzad Boroujerdi İran Entelektüelleri ve Batı Yöneliş yay., |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortadoğu?daki politik ideolojileri inceler | ||||||||||
2 | Arap ve İran düşüncesi olmak üzere politik düşünce entelektüeller çerçevesinde analiz edilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |