Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
New Perspectıves In Securıty Studıes | ULI 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Zana Baykal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni güvenlik sorunlarının kapsamlı bir incelemesi yeni kuramsal ve kavramsal yaklaşımların bilinmesini gerektirmektedir. Geniş perspektifli bir güvenlik tartışması yapmayı sağlayacak bu dersin günlük yaşamda karşımıza sıklıkla çıkmaya başlayan güvenlik sorunlarının anlaşılması ve çözülmesi konusunda öğrencilere yardımcı olacaktır |
Dersin İçeriği | Ders öğrencilere güvenlik konusunda ortaya çıkan yeni alternatif kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıtacaktır. Ulusal ve uluslararası siyasetin tartışmalı sorunlarının daha kapsamlı anlaşılması için farklı güvenlik yaklaşımları anlatılacaktır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Güvenlik çalışmalarının uluslararası ilişkilerin bir alt disiplin olarak gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Güvenlik çalışmalarında geleneksel yaklaşımları ayırt eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Güvenlik çalışmalarında yeni eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve tartışır. | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Farklı güvenlik kuramlarını örnek olaylara uygular. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Güvenlik çalışmalarının geleceğini tasarlar. | Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | General Introduction: What is Security? Concepts and Issues | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Traditional Approaches in Security Studies | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Third World Security Studies: Nation-Building and State Formation | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | The Copenhagen School: Sector Analysis and Societal Security | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Social Constructivism: Strategic Culture, Security Community, Democratic Peace | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Postmodernism: Securitization and Postmodern War | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Gender and Security | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Critical Security Studies 1: Human Security and Structural Violence | ders notu kısmında belitilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Case Studies 1: End of Cold War, End of post-Cold War? Quo Vadis? | SUNUMLAR |
10 | Case Studies 2: Is the Cartoon Crisis a Clash of Civilizations? | SUNUMLAR |
11 | Case Studies 3: End of American Security Hegemony? The Iraq War | SUNUMLAR |
12 | Case Study 4: Privatization of Security in Africa and the Middle East | SUNUMLAR |
13 | Case Study 5: Image and Media Representation after 9/11, | SUNUMLAR |
14 | Conclusion: Security, What next? | SUNUMLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Jef Huysmans (1998) Security! What Do You Mean? From Concept to Thick Signifier European Journal of International Relations 4(2) 226-255. |
Ders Kaynakları | Richard Wyn Jones (1999) Security, Strategy and Critical Theory Boulder: Lynne Rienner, Michael Sheehan (2005) International Security London: Lynne Rienner, Terry Terriff et al.(1999) Security Studies Today Cambridge: Polity Press Michael Dillon (1996) The Politics of Security London: Routledge, Jutta Weldes et.al. (1999) Cultures of Insecurity: States, Communities and the Production of Danger, Minnesota: University of Minnesota Press, David Campbell (1998) Writing Security Minnesota: University of Minnesota Press. KenBooth (ed) (2005) Critical Security Studies and World Politics London: Lynne Boulder |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | ||||||||||
2 | Güvenlik çalışmalarının uluslararası ilişkilerin bir alt disiplin olarak gelişimini açıklar. | ||||||||||
3 | Güvenlik çalışmalarında geleneksel yaklaşımları ayırt eder. | ||||||||||
4 | Güvenlik çalışmalarında yeni eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve tartışır. | ||||||||||
5 | Farklı güvenlik kuramlarını örnek olaylara uygular. | ||||||||||
6 | Güvenlik çalışmalarının geleceğini tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |