Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postcolonıal Studıes | ULI 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ BALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşenur Hazar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders postkoloniyal çalışmalara ilişkin farklı kavramsal, metodolojik ve teorik yaklaşımları incelemektedir. Belli sorular etrafında öğrenciler çeşitli teorik pozisyonlar üzerinden geliştirilen temel yaklaşımları ele alma imkanı bulacaklardır ve bu temelde postkoloniyal çalışmalara yönelik eleştirel bir bakış geliştirebileceklerdir. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler postkoloniyal yazını anlama ve açıklamada kullanılan belli teorileri kritik bir şekilde değerlendirebilmeli ve tanımlayabilmelidirler. | Anlatım, | |
2 | Öğrenciler postkoloniyal teori ve pratiği arasındaki ilişkinin farklı kavramsallaştırmalarına aşına olmalıdırlar. | Anlatım, | |
3 | Öğrenciler postkoloniyal literatürde farklı yaklaşımların önemine ilişkin bir düşünce geliştirebilmelidirler. | Anlatım, | |
4 | Öğrenciler araştırmaya karar verdikleri konular hakkında etkin ve argüman temelli sunumlar yapabilmelidirler. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Oryantalizmi Okumak | |
3 | Yeniden Edward Said | |
4 | Fanon, Bhabha ve Milliyetçilik | |
5 | Yeni Etnisiteler ve Paul Gilroy | |
6 | Postcolonializm ve feminizm | |
7 | Spivak ve Subaltern | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Subaltern üzerine düşünceler | |
10 | Postcolonializm ve Küreselleşme | |
11 | Postcolonializm ve Uluslararası İlişkiler | |
12 | Türkiye: Postolonial Çalışmalar Ne durumda | |
13 | Tartışma | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Bill Ashcroft, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin (Ed.), The Post-Colonial Studies Reader, London: Routledge, 2006 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler postkoloniyal yazını anlama ve açıklamada kullanılan belli teorileri kritik bir şekilde değerlendirebilmeli ve tanımlayabilmelidirler. | ||||||||||
2 | Öğrenciler postkoloniyal teori ve pratiği arasındaki ilişkinin farklı kavramsallaştırmalarına aşına olmalıdırlar. | ||||||||||
3 | Öğrenciler postkoloniyal literatürde farklı yaklaşımların önemine ilişkin bir düşünce geliştirebilmelidirler. | ||||||||||
4 | Öğrenciler araştırmaya karar verdikleri konular hakkında etkin ve argüman temelli sunumlar yapabilmelidirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |