Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ana Hatlarıyla Klasik Türk Edebiyatı ETE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Ar. Gör. Muhammed Tarık Ablak

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

KLASİK EDEBİYATIN KONULARI MUHTELİFTİR. ÖĞRENCİLERİ KLASİK EDEBİYATI KONULARI BAŞLIKLANDIRILIP BU BAŞLILAR ALTINDA KONULARIN ESASLARI VE LİTERATÜRÜ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK.

Dersin İçeriği

KLASİK EDEBİYATIN ANA HATLARI SIRASIYLA İŞLENECEKTİR.

KLASİK EDEBİYAT VE DİN
KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF
KLASİK EDEBİYAT VE TARİH
KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ
KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

DERSİN HOCASI TARAFINDAN VERİLECEKTİR.

Ders Kaynakları

KLASİK EDEBİYATIN KAYNAKLARI OLAN MUHTELİF KİTAP VE MAKALELER

 

Divan Edebiyatı-Agah Sırrı Levend;
Divan Şiirinde Mitolojik Şahsiyetler-Dursun Ali Tökel;
Divan Şiirinde Tasavvuf-Kaplan Üstüner;
Kırk Hadis Geleneği-Abdülkadir Karahan;
Osmanlı Toplum Hayatı-Ömer Özkan;
Divan Şiirinde İlim-Hüseyin Güfta;
Divan Şiirinde Sosyal Hayat-M. Nejat Sefercioğlu;
Tevhid Kasidelerinde İsbât-ı Vâcib-Haluk Gökalp;
Klasik Türk Şiirinde Gömlek-Bayram Ali Kaya;
Azmizade Haleti Divanında Atasözleri ve Deyimler-Bayram Ali Kaya;
Klasik Türk Şiirinde Bir Tıp Terimi Olarak Cebr-Ozan Yılmaz;
Klasik Türk Şiirinde Bir Coğrafya Terimi Olarak Tîg-Ozan Yılmaz;
Zati Divanı'na göre 16. Yüzyılda Sosyal Hayat-Vildan Coşkun

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. X
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. X
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. X
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. X
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. X
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)