Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ana Hatlarıyla Klasik Türk Edebiyatı | ETE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | KLASİK EDEBİYATIN KONULARI MUHTELİFTİR. ÖĞRENCİLERİ KLASİK EDEBİYATI KONULARI BAŞLIKLANDIRILIP BU BAŞLILAR ALTINDA KONULARIN ESASLARI VE LİTERATÜRÜ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK. |
Dersin İçeriği | KLASİK EDEBİYATIN ANA HATLARI SIRASIYLA İŞLENECEKTİR. KLASİK EDEBİYAT VE DİN |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Türk Edebiyatının Tanımı, Adlandırılması ve kapsamı | Ahmet Hamdi Tanpınar'ın 19. yüzyıl Edebiyat tarihi Giriş kısmı okunacak |
2 | Klasik Türk Edebiyatının isimlendirilmesi ve Tartışmalar | Klasik Edebiyat Hakkındaki tartışmalar |
3 | Klasik türk Edebiyatının ana başlıkları nelerdir? KLASİK EDEBİYAT VE DİN, KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF, KLASİK EDEBİYAT VE TARİH, KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ, KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT | Divan Edebiyatının Kaynakları |
4 | KLASİK EDEBİYAT VE DİN. Klasik Edebiyatta Dini Unsurlar ve onların şiire yansımaları. | Klasik Edebiyatın Kaynakları, Osmanlı Edebiyatı ve Din |
5 | KLASİK KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF: TASAVVUFUN KLASİKE DEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ | OSMANLI EDEBİYATI VE TASAVVUF MAKALESİ |
6 | KLASİK EDEBİYAT VE TARİH: TARİHİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ | |
7 | KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ | KLASİK EDEBİYAT VE MİTOKOJİ İLE İLGİLİ KAYNAKLAR DURSUN ALİ TOKEL |
8 | KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT: SOSYAL HAYAT UNSURLARININ KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI | SOSYAL HAYATLA İLGİLİ BİBLİYOGRAYA |
9 | ARA SINAV | |
10 | SOSYAL HAYAT UNSURLARI. ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER | VİLDAN COŞKUN SOSYAL HAYAT IŞIĞINDA ZATİ |
11 | ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER | ATİLLA ŞENTÜRK, ANTOLOJİ |
12 | İNANÇLAR VE KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI | DİNİ İNAÇLAR VE BATIL İNANÇLAR İLE İLGİLİ KAYNAKLAR |
13 | KILIK KIYAFET, KUTLAMA VE EĞLENCELERİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI VE ÖRNEKLER | KIYAFET TARİHİ KİTAPLARI, METİN AND 16. YÜZYIL |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME, TARTIŞMA VE YORUMLAR | ALANLA İLGİLİ BİBLİYOGRAFYA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DERSİN HOCASI TARAFINDAN VERİLECEKTİR. |
Ders Kaynakları | KLASİK EDEBİYATIN KAYNAKLARI OLAN MUHTELİF KİTAP VE MAKALELER
Divan Edebiyatı-Agah Sırrı Levend; Osmanlı Edebiyatı ve Din Vildan Coşkun, ESTAD, 2024 haziran |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|