Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ana Hatlarıyla Klasik Türk Edebiyatı ETE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

KLASİK EDEBİYATIN KONULARI MUHTELİFTİR. ÖĞRENCİLERİ KLASİK EDEBİYATI KONULARI BAŞLIKLANDIRILIP BU BAŞLILAR ALTINDA KONULARIN ESASLARI VE LİTERATÜRÜ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK.

Dersin İçeriği

KLASİK EDEBİYATIN ANA HATLARI SIRASIYLA İŞLENECEKTİR.

KLASİK EDEBİYAT VE DİN
KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF
KLASİK EDEBİYAT VE TARİH
KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ
KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik Türk Edebiyatının Tanımı, Adlandırılması ve kapsamı Ahmet Hamdi Tanpınar'ın 19. yüzyıl Edebiyat tarihi Giriş kısmı okunacak
2 Klasik Türk Edebiyatının isimlendirilmesi ve Tartışmalar Klasik Edebiyat Hakkındaki tartışmalar
3 Klasik türk Edebiyatının ana başlıkları nelerdir? KLASİK EDEBİYAT VE DİN, KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF, KLASİK EDEBİYAT VE TARİH, KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ, KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT Divan Edebiyatının Kaynakları
4 KLASİK EDEBİYAT VE DİN. Klasik Edebiyatta Dini Unsurlar ve onların şiire yansımaları. Klasik Edebiyatın Kaynakları, Osmanlı Edebiyatı ve Din
5 KLASİK KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF: TASAVVUFUN KLASİKE DEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ OSMANLI EDEBİYATI VE TASAVVUF MAKALESİ
6 KLASİK EDEBİYAT VE TARİH: TARİHİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ
7 KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ KLASİK EDEBİYAT VE MİTOKOJİ İLE İLGİLİ KAYNAKLAR DURSUN ALİ TOKEL
8 KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT: SOSYAL HAYAT UNSURLARININ KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI SOSYAL HAYATLA İLGİLİ BİBLİYOGRAYA
9 ARA SINAV
10 SOSYAL HAYAT UNSURLARI. ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER VİLDAN COŞKUN SOSYAL HAYAT IŞIĞINDA ZATİ
11 ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER ATİLLA ŞENTÜRK, ANTOLOJİ
12 İNANÇLAR VE KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI DİNİ İNAÇLAR VE BATIL İNANÇLAR İLE İLGİLİ KAYNAKLAR
13 KILIK KIYAFET, KUTLAMA VE EĞLENCELERİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI VE ÖRNEKLER KIYAFET TARİHİ KİTAPLARI, METİN AND 16. YÜZYIL
14 GENEL DEĞERLENDİRME, TARTIŞMA VE YORUMLAR ALANLA İLGİLİ BİBLİYOGRAFYA
Kaynaklar
Ders Notu

DERSİN HOCASI TARAFINDAN VERİLECEKTİR.

Ders Kaynakları

KLASİK EDEBİYATIN KAYNAKLARI OLAN MUHTELİF KİTAP VE MAKALELER

 

Divan Edebiyatı-Agah Sırrı Levend;
Divan Şiirinde Mitolojik Şahsiyetler-Dursun Ali Tökel;
Divan Şiirinde Tasavvuf-Kaplan Üstüner;
Kırk Hadis Geleneği-Abdülkadir Karahan;
Osmanlı Toplum Hayatı-Ömer Özkan;
Divan Şiirinde İlim-Hüseyin Güfta;
Divan Şiirinde Sosyal Hayat-M. Nejat Sefercioğlu;
Tevhid Kasidelerinde İsbât-ı Vâcib-Haluk Gökalp;
Klasik Türk Şiirinde Gömlek-Bayram Ali Kaya;
Azmizade Haleti Divanında Atasözleri ve Deyimler-Bayram Ali Kaya;
Klasik Türk Şiirinde Bir Tıp Terimi Olarak Cebr-Ozan Yılmaz;
Klasik Türk Şiirinde Bir Coğrafya Terimi Olarak Tîg-Ozan Yılmaz;
Zati Divanı'na göre 16. Yüzyılda Sosyal Hayat-Vildan Coşkun

Osmanlı Edebiyatı ve Din  Vildan Coşkun, ESTAD, 2024 haziran

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir.
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler.
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir.
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. X
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)