Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Kültürü THB 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi, Türk Halk Sanat ve Zenaatları, Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği, Türk Giyimi ve Süslenme; Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar gibi konular hakkında öğrencileri donatmak.

Dersin İçeriği

Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi, Türk Halk Sanat ve Zenaatları, Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği, Türk Giyimi ve Süslenme; Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Türk Giyimi ve Süslenme çeşitleri ve özelliklerini öğrenir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Halk hekimliği
2 Türk halk veterinerliği
3 Türk halk meteorolojisi
4 Türk halk takvimi
5 Türk halk hukuku
6 Türk halk matematiği
7 Türk halk botaniği
8 Türk halk zoolojisi
9 Türk halk ekonomisi
10 Türk halk taşıtları
11 Türk Halk Sanat ve Zenaatları
12 Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği
13 Türk Giyimi ve Süslenme
14 Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar.
Kaynaklar
Ders Notu

ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara, 1999
OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000
EKİCİ, Metin; Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınevi, 2004

Ders Kaynakları

GÖKALP , Ziya, Türk Medeniyeti Tarihi, Toker Yay. 216, Doğudan Batından Seçmeler Dizisi 17, Serbest Matbaası, İstanbul, 1989.
ERKAN, Hüsnü, (Canan Erkan ile) , Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar, Kültür Bakanlığı Yay:2142, HAGE:273., Ankara 1998.x
AND, Metin; Oyun ve Bügü, İş Bank. Kültür Yay.:144, Baha Matbaası, İstanbul, 1974.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. X
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. X
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. X
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. X
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. X
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi. 3 0 2 0 1 2 2 3 0 5 5 4 3 5
2 Türk Giyimi ve Süslenme çeşitleri ve özelliklerini öğrenir. 2 0 2 0 1 2 2 3 0 5 5 4 3 5
3 Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar hakkında bilgi sahibi olur. 3 0 2 1 1 2 2 3 1 5 5 4 3 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 14 14
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6