Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fıkıh İlminde Nakli Delillerde Cedel Yöntemi ISH 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET NUMAN ÜNVER
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET NUMAN ÜNVER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Cedelin fıkıhta nasıl kullanıldığını, şeri delillerle istidlallerin ve itirazların mahiyetinin ne olduğunu öğrenme

Dersin İçeriği

Nakli delillerle istidlallere yönelik itirazlar ve bu itirazlara verilecek cevaplar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Cedelin mahiyetini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Kitab ve sünnetle istidlale yönelik itirazları ve cevapları kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 İcma ve sahabe kavliyle istidlale yönelik itirazları ve cevapları kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Tearuz ve tercih konularını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Cedelin mahiyeti
2 Cedelin benzer ilimlerle münasebeti
3 Kitabla istidlale yönelik itirazlar
4 Kitabla istidlale yönelik itirazlar
5 Kitabla istidlale yönelik itirazlar
6 Sünnetle istidlale yönelik itirazlar
7 Sünnetle istidlale yönelik itirazlar
8 Sünnetle istidlale yönelik itirazlar
9 Sahabe kavli ile istidlale yönelik itirazlar
10 İcma ile istidlale yönelik itirazlar
11 İcma ile istidlale yönelik itirazlar
12 Tearuz
13 Tercih
14 Tercih
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ebu İshak eş-Şirazi, el-Mülahhas fi'l-cedel, el-Me'ûne fi'l-cedel

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Cedelin mahiyetini kavrar 4
2 Kitab ve sünnetle istidlale yönelik itirazları ve cevapları kavrar 4
3 İcma ve sahabe kavliyle istidlale yönelik itirazları ve cevapları kavrar 3
4 Tearuz ve tercih konularını kavrar 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 0 4 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 0 5 0
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6