Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’An Anlambilim İlişkisi | ADB 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dilbilimin özellikle de bir alt alanı olan Anlambilimin Kuranın yorumlanma sürecine katkısını öğrencilere vermek. |
Dersin İçeriği | Kuran-ı Kerimi anlamlandırmada modern dilbilim ve anlambilim konularının uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlambilim tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Anlam bilimin Kur´an yorumlarına katkısını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Erken dönem Kuran semantiği çalışmalarını fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kuran hakkında yapılan semantik analizleri eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Semantik yöntemi Kuran kavramlarına uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | kurânın semantik yapısı hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Dilbilim Konuları | |
2 | Göstergebilimin bir alt Alanı olarak Anlambilim | |
3 | Geleneksel ve modern Anlambilim | |
4 | Dilsel bir metin olarak Kuran: İlahi kelamın tabiatı | |
5 | Klasik İslami literatürde Anlambilim | |
6 | Mukatil b. Süleyman ve el-Vucuh ven_nezair isimli eseri | |
7 | Vucuh ve nezair edebiyatı | |
8 | Erken dönem Filolojik tefsir Çalışmaları | |
9 | Örnek filolojik tefsir metinleri | |
10 | Usulcülerin anlambilim (delalet) kuramı | |
11 | Dilbilimcilerin Anlambilim (delalet) kuramı | |
12 | Rağıb el-İsfehani ve Müfredat isimli eseri | |
13 | T. Izutsunun Kuran semantiği üzerine çalışmaları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mahmud Kaddur, medhal ila fıkhıl-luğatil-arabiyye beyrut 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Anlambilim tarif eder | 5 |
2 | Anlam bilimin Kur´an yorumlarına katkısını açıklar | 5 |
3 | Erken dönem Kuran semantiği çalışmalarını fark eder | 5 |
4 | Kuran hakkında yapılan semantik analizleri eleştirir | 5 |
5 | Semantik yöntemi Kuran kavramlarına uygular | 5 |
6 | kurânın semantik yapısı hakkında değerlendirme yapar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |