Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hadis Yorum Yöntemlerı | HAD 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YÜKSEL UYSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik ve modern dönem hadis yorum yöntemlerinin tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Bu derste, klasik ve modern yorum metotlarını muhteva ve metod analizi yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik yorum metodlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Modern yorum metodlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hadis yorumunun temel meselelerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hadis yorumlamanın temel ilkelerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Şerh edebiyatını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Klasik ve modern yorum metodlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | |
2 | Hadis yorumunda dil | |
3 | Hadis yorumunda edebiyat | |
4 | Hadis yorumunda fıkhi yöntem | |
5 | Hadis yorumunda usûli yöntem | |
6 | Hadis yorumunda kelami yöntem | |
7 | Hadis yorumunda irfani yöntem | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hadis yorumunda sosyolojik yöntem | |
10 | Hadis yorumunda psikolojik yöntem | |
11 | Hadis yorumunda tarihsel yöntem | |
12 | Hadis yorumunda akli yöntem | |
13 | Hadis yorumunda bilimci yöntem | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İzmir 2002. |
Ders Kaynakları | 1. İbn Hacer, Fethul bari, Kahire ty. 2. Bedruddin elAyni, Umdetul kari, Kahire 1972. 3. İbn Receb elHanbeli, Camiul ulum, Beyrut 1990. 4. İ. Lütfi Çakan, Hadislerle GerçeklerI-III, İstanbul 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Klasik yorum metodlarını tanır. | |
2 | Modern yorum metodlarını tanır. | |
3 | Hadis yorumunun temel meselelerini tahlil eder. | |
4 | Hadis yorumlamanın temel ilkelerini değerlendirir. | |
5 | Şerh edebiyatını mukayese eder. | |
6 | Klasik ve modern yorum metodlarını karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |