Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlk Dönem Kelam Eserleri | KLM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ramazan Biçer Doç. Dr. Hülya Terzioğlu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Şeker |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönemde yazılmış kelam kaynaklarını dil, üslup ve konuları bakımından değerlendirmeye tabi tutabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Mütekaddimîn dönemi kelam kaynaklarını farklı yönlerden değerlendirme; ele aldığı konular, anlatım biçimleri, kullandıkları deliller, inanç esaslarını savunmada karşı oldukları aykırı düşünceler, düşünce grupları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlk dönem Kelam kaynaklarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlk dönem Kelam kaynaklarındaki kelam metotlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kaynakları konuları dil ve üslüp özellikleri bakımından irdeleme, İslam inanç esaslarının müdafaasında izlediği yöntemleri öğrenme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İlk dönem Kelam kaynaklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İlk dönem Kelam kaynaklarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İlk dönem Kelam kaynaklarını okuma ve anlama becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebû Hanîfe/Fıkhul-ekber tanıtımı ve metninden örnek | |
2 | Eş´arî´nin/el-Luma fi'r-redd alâ ehliz-zeyğ vel-bida tanıtımı ve metninden örnek | |
3 | Eşarî/el-İbane an usûlid-diyâne tanıtımı ve metninden örnek | |
4 | Matürîdî/Kitâbüt-tevhîd. tanıtımı ve metninden örnek | |
5 | Matürîdî/Kitâbüt-tevhîd metninden örnek | |
6 | Bâkıllânî/Kitâbüt-temhîd tanıtımı ve metninden örnek | |
7 | Bâkıllânî/Kitâbüt-temhîd metninden örnek | |
8 | Abdulkahir el-Bağdâdî/ Usulu´d-Din metninin tanıtımı ve örnek | |
9 | Cüveynî Kitâbül-irşâd, Akîdetün-nizâmiyye tanıtımları ve metinlerden örnekler | |
10 | Hakîm Semerkandî/es-Sevâdül-azam tanıtımı ve metninden örnek | |
11 | Hakîm Semerkandî es-Sevâdül-azam metninden örnek | |
12 | Pezdevî/Usulüd-dîn tanıtımı ve metninden örnek | |
13 | Pezdevî/Usulüd-dîn metninden örnek | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ebû Hanîfe/Fıkhul-ekber |
Ders Kaynakları | [2] Eşarînin/el-Luma fir-redd alâ ehliz-zeyğ vel-bida |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | İlk dönem Kelam kaynaklarını analiz eder | 2 |
2 | İlk dönem Kelam kaynaklarındaki kelam metotlarını analiz eder. | 3 |
3 | Kaynakları konuları dil ve üslüp özellikleri bakımından irdeleme, İslam inanç esaslarının müdafaasında izlediği yöntemleri öğrenme. | 3 |
4 | İlk dönem Kelam kaynaklarını analiz eder. | 3 |
5 | İlk dönem Kelam kaynaklarını mukayese eder. | 3 |
6 | İlk dönem Kelam kaynaklarını okuma ve anlama becerisini geliştirir. | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |