Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Dönem Tefsirlerinde Ahkam Ayetleri TFS 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş Dönem Müfessirlerinin Ahkam Âyetlerine yaklaşımlarını öğretir.

Dersin İçeriği

Çağdaş Dönemdeki bazı müfessirlerin eserlerinden metinler seçilerek okunacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş Dönem Müfessirlerini Tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ahkam Âyetleri Hakkında Bilgi Edinir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Güncel Tartışmalı Konuları Öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Âyetlerle Konular Arasında Bağ Kurar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Âyetlerin Evrensel Mesajını Anlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Klasik-Çağdaş Kur´ân Yorumcularının Farkını Görür Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Konyalı Mehmed Vehbi´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
3 Konyalı Mehmed Vehbi´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
4 Konyalı Mehmed Vehbi´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
5 Konyalı Mehmed Vehbi´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
6 Sayis´in Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
7 Sayis´in Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
8 Sayis´in Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
9 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
10 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
11 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
12 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
13 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
14 Sabuni´nin Ahkam-ı Kur´âniyyesinden Seçme Metinler
Kaynaklar
Ders Notu

1. Mehmed Vehbi, Ahkam-ı Kur´âniyye
2. Sabuni, Ahkâm-ı Kur´âniyye

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Çağdaş Dönem Müfessirlerini Tanır
2 Ahkam Âyetleri Hakkında Bilgi Edinir
3 Güncel Tartışmalı Konuları Öğrenir
4 Âyetlerle Konular Arasında Bağ Kurar
5 Âyetlerin Evrensel Mesajını Anlar
6 Klasik-Çağdaş Kur´ân Yorumcularının Farkını Görür
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6