Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Kavramları | TSV 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvufla ilgili temel kavramların incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvufla ilgili temel kavramların tanımları, literatürü ve unsurları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvufla ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasavvuf kavramlarıyla ilgili literatürü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tasavvuf kavramlarının tanımlarını yorumlar, örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasavvuf kavramlarını karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Mutasavvıfların kavramlara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kavramlarla ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tasavvuf kavramlarının ortaya çıkışı | |
2 | Temel tasavvuf kavramları, Tasavvuf kavramlarının Tasnifi, Tasavvuf kavramlarının kaynakları | |
3 | Yakaza, Tevbe, İnabe, Muhasebe, Tefekkür, İ'tisam, Halvet, Uzlet, Riyazet | |
4 | Hüzün, Havf, Reca, Huşu, Zühd, Takva, Vera, Tebettül, Hürriyet | |
5 | Murakabe, İhlas,İstakamet, Tevekkül, Tefviz, Teslim | |
6 | Tevazu, İsar, Fütüvvet, sıdk, Haya, Şükür, Sabr, Rıza, İnbisat | |
7 | Kasd, Azm, İradet, Mürid, Murad, Edeb, Yakin, Üns, Zikr, Fakr, Gına, | |
8 | İhsan, İlim, Hikmet, Basiret, Firaset, İlham, Sekinet, Tuma'nine, Himmet, Gurbet | |
9 | Muhabbet, Aşk, Şevk, İştiyak, Vecd, Tevacüd, Berk/Zevk, Atş/Şirb, Hayret, Gayret | |
10 | Velayet, Sır, Gurbet, İstiğrak, Gaybet, Vakt, Safa, Surür, Telvin,Temkin | |
11 | Mükaşefe, Müşahade, Tecelli, Hayat, Kabz, Bast, Sekr, Sahv, Vasl | |
12 | Mafiret, Fena, Bema, tahkik, Telbis | |
13 | Vucüd, Tecrid, Tefrid, Cem, Fark, Tevhid | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Ankaravî, İsmail Rusûhî (2008): Minhâcül-fukara (haz. Safi Arpaguş). İstanbul: Vefa Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Tasavvufla ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | |
2 | Tasavvuf kavramlarıyla ilgili literatürü açıklar. | |
3 | Tasavvuf kavramlarının tanımlarını yorumlar, örnekler. | |
4 | Tasavvuf kavramlarını karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | |
5 | Mutasavvıfların kavramlara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | |
6 | Kavramlarla ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |