Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Hukuku Metodolojisi | ISH 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SONER DUMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SONER DUMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam hukukunun kaynaklarını ve felsefi temellerini tanıtma |
Dersin İçeriği | İslam fıkıh ve hukuk biliminin temel kaynakları ve bunları anlama yolları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fıkhın temel kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
2 | Temel kaynaklardan bilgi edinme metodunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
3 | Mezhep farklılıklarından doğan hukuki içtihatları çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
4 | Farklı içtihatların ve mezheplerin yakınlaştırılmasının yollarını değerlendirir | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Tearuz ve çözüm yollarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
6 | Nasları anlamanın esaslarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metedoloji ve usulü fıkıh | |
2 | Epistemoloji ve usulü fıkıh | |
3 | Usulü fıkıh: Kaynaklar | |
4 | Kuran | |
5 | Sünnet | |
6 | İcma | |
7 | Tali Kaynaklar | |
8 | Anlamanın esasları | |
9 | Hüküm ve Hakim: İslam Hukukunun Sekülerleği | |
10 | Nasları anlamanın imkânı | |
11 | Kaynakları anlamada dil sorunu | |
12 | Tearuz ve çözüm yolları | |
13 | Hukuk birliğinin zorunluluğu ve mezhepleri birleştirme Meselesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DİA ilgili maddeler Soner Duman, Usul Yazıları |
Ders Kaynakları | 1. Zekiyyuddin Şaban, İslam fıkıh usulü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Fıkhın temel kaynaklarını tanır | |
2 | Temel kaynaklardan bilgi edinme metodunu tanır | |
3 | Mezhep farklılıklarından doğan hukuki içtihatları çözümler | |
4 | Farklı içtihatların ve mezheplerin yakınlaştırılmasının yollarını değerlendirir | |
5 | Tearuz ve çözüm yollarını tartışır | |
6 | Nasları anlamanın esaslarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |