Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Toplum Yapısı SOS 538 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş Gör. Ali Öztürk

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı geçmişten günümüze Türk toplum yapısınının temel özelliklerini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Dünya Tarihinde Göçer ve Yerleşik Topluluklar, Türk Toplum yapısının Unsurları, Bozkır kültürü ve bu kültürün oluşumuna dair teoriler, Feodal Toplum ve Bozkır Toplum Yapısı, Selçuklu-Osmanlı Toprak Sistemi, Asya Tipi Üretim Tarzı ve Feodal Toplum

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplum yapımızın süregelen özelliklerinin ortaya konulması Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Toplum yapımızda meydana gelen değişimin boyutlarının tespit edilmesi Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Settled and nomadic Communities in World History
2 Archaelogical excavations in Central Asia : Proto-Trukic culture samples
3 Steppe Culture nd Theories on Genesis of Steppe Culture
4 Main Elements of Turkish Social Structure
5 Turkish Family structure
6 Social hierarchy in Turkish Boy Structure
7 Turkish Political Structure
8 Feudal Society and Steppe Community Structure
9 mid-term exam
10 Asiatic Prodcution Type and Steppe Community Structure
11 Selchuk Land System
12 Ottoman Land System
13 Ottoman Land System and Asiatic Production System
14 Ottoman Land System and Feudal Society
Kaynaklar
Ders Notu





Ders Kaynakları

Divitçioğlu, Sencer,Asya Üretim Tarzı ve Osmanlı Toplumu KELEPİR YAYINLAR , İstanbul, 1985

Divitçioğlu, Sencer, Ortaçağ Türk Toplumları Hakkında YAPI KREDİ YAYINLARI Ankara, 2001

Grousset, R., Bozkır İmparatorluğu, Ötüken, İstanbul, 1980

Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1992

Sencer, Muzaffer, Osmanlı Toplum Yapısı, May Yayınları, İstanbul, 1982

Türkdoğan, O.,  Türk Toplum Yapısı, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Toplum yapımızın süregelen özelliklerinin ortaya konulması
2 Toplum yapımızda meydana gelen değişimin boyutlarının tespit edilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6