Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanatta Kavram ve İfade Üretimi Pratikleri I | RES 501 | 1 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öznel bir sorunsal üstüne tartışmalar ve fikir üretimi. | |
2 | Öznel bir sorunsal üstüne tartışmalar ve fikir üretimi. | |
3 | Öznel bir sorunsal üstüne tartışmalar ve fikir üretimi. | |
4 | Ara Değerlendirme ve eleştirel analiz. | |
5 | Öznel bir sorunsal ve fikrin sanatsal bağlamda eskizler yoluyla ortaya çıkarılması. | |
6 | Öznel bir sorunsal ve fikrin sanatsal bağlamda eskizler yoluyla ortaya çıkarılması. | |
7 | Öznel bir sorunsal ve fikrin sanatsal bağlamda eskizler yoluyla ortaya çıkarılması. | |
8 | Ara değerlendirme ve eleştirel analiz. | |
9 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. | |
10 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. | |
11 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. | |
12 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. | |
13 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. | |
14 | Karar verilen fikir ve uygulamanın bir sanat projesi olarak ortaya konulması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |