Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Fotoğraf Uygulamaları II | RES 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital fotoğrafın uygulama alanlarının incelenmesi ve projelendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Dijital fotoğrafçılıkta kullanılan yardımcı ekipmanların incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Temel fotoğrafçılık tekniklerini uygulayabilir. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital fotoğraf makinalarında kullanılan yardımcı ekipmanların incelenmesi. | |
2 | Dijital görüntü formatları ve dijital görüntü depolama birimlerinin incelenmesi. | |
3 | Ham görüntü formatı çekimi ve bilgisayarda işlenmesi. | |
4 | Doğal ve yapay ışıkta çekilmiş ham dijital görüntünün işlenmesi | |
5 | Temel dijital görüntüleme unsurlarının kompozisyona etkisi | |
6 | Fotoğrafta kompozisyon öğeleri: Doku, ritim | |
7 | Fotoğrafta kompozisyon öğeleri: Denge, zıtlık | |
8 | Fotoğrafta kompozisyon öğeleri: Kadraj | |
9 | Dijital görüntünün internet yayıncılığında kullanılması. | |
10 | Fotoğraf içerikli bir proje hazırlığında dikkat edilmesi gereken unsurlar. | |
11 | Proje odaklı deneme çekimleri | |
12 | Proje uygulaması | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Fotoğraf baskısı alırken dikkat edilmesi gereken unsurlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dr. Özer Kanburoğlu - Temel Fotoğraf Bilgisi İstanbul: İÜ İletişim Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 ISBN:975-404- 609-X; Aydemir Gökgöz Bütün Yönleriyle Fotoğrafçılık B /W Renkli - Odak Yayınları 1985; Dr .Özer Kanburoğlu Adan Zye Fotoğraf- İstanbul: Say Yayınları 2004 ISBN:975-468- 459-6; Prof. Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon- İstanbul:Fotografevi Yayınları. 2006 ISBN:975-98089- 7-8; Prof. Güler Ertan Fotoğraf Terimleri Sözlüğü İstanbul:AFA Yayınları 1994 ISBN:975-414- 218-1 ; GENİŞ AÇI Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISNB:1302-275X; İZ Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISBN:1306-2492; FOTOĞRAF DERGİSİ - Yaygın Süreli Yayın ISBN:1301-7586 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | ||||||||
2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | ||||||||
3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | ||||||||
4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. | ||||||||
5 | Temel fotoğrafçılık tekniklerini uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |