Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sanatta Politik Eğilimler RES 540 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş Sanat uygulamalarında gelişen eleştirel yaklaşımların ve eğilimlerin analiz edilmesi.

Dersin İçeriği

1.Sanatta Soğuksavaş: Greenberg Estetizmi

2. Avangarda ne oldu? 

3.Postmodernizm ve Çağdaş Sanat

4. Neoliberal Kültür ve Çağdaş Sanat

5.Çağdaş Sanatta "Kimlik"

6. Sanatta Ütopya/Anti-Ütopya

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ANTMEN, Ahu (2008), 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık, ARTUN, Ali (2006). Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri: Müze ve Modernlik, İstanbul: İletişim Yayınları, ARTUN, Ali (2007). “Kuramda Avangardlar ve Bürger’in Avangard Kuramı” Peter Bürger, Avangard Kuramı: Editör Ali Artun, İstanbul: İletişim Yayınları, ARTUN, Ali (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, İstanbul: İletişim Yayınları, BADIOU, Alain (2006). Etik: Kötülük Kavrayuışı Üzerine Bir Deneme (Çev. Tuncay Birkan), İstanbul: Metis Yayınları, BOURRIAUD, Nicolas (2003). İlişkisel Estetik (Çeviri: Saadet Özen), İstanbul: Bağlam Yayınları, BOURRIAUD, Nicolas. Postprodüksiyon (Çeviri: Nermin Saybaşılı), İstanbul: Bağlam Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 0 0
Ödev 1 4 4
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 0 0
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 4 4
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 4 4
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Ödev 1 0 0
Final 1 2 2
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 2 2
Ödev 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 4 4
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Final 1 0 0
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 6