Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sanatta Politik Eğilimler Giriş RES 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1980'lerden günümüze değin sanat uygulamalarında ortaya konan politik ve eleştirel yaklaşımların tarihsel analizi ve tartışılması.

Dersin İçeriği

İmgenin Tanımları:  Epistemolojik- sanatsal-Politik İmge

İmge, Simge, Gösterge ve Sanat İlişkileri 

Sanat/Siyaset: Uluslaşma -Özerklik - Avangard 

Modernizmin ve Postmodernizmin Politik İmgesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat; TİMUÇİN, Afşar (2003). Estetik; TİMUÇİN, Afşar(2008). Düşünce Tarihi, İstanbul: Bulut Yayınları; TANYELİ, Uğur (2009).  TILLY, Charles (2005). Avrupa’da Devrimler, Çeviren: Özden Arıkan, İstanbul: Literatür Yayınları; ŞAHİNER, Rıfat (2008). Postmodern Kırılmalar, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, SIMMEL, Georg (2009). Modern Kültürde Çatışma (Çev. T. Bora - N. Kayıkçı - E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları, SARUP, Madan (1997). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev: A. Baki Güçlü, İstanbul:Bilim Sanat Yayınları; Avangard Kuramı, Bürger Peter,İstanbul: İletişim Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Performans Görevi (Seminer) 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ödev 1 0 0
Performans Görevi (Seminer) 1 0 0
Ödev 1 0 0
Performans Görevi (Seminer) 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ödev 1 0 0
Performans Görevi (Seminer) 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ödev 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi 6