Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yapıt Çözümleme Yöntemleri Giriş RES 535 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. NESLİHAN ERDOĞDU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanat eseri eleştiri yöntemlerini kullanarak, yapıt çözümleme becerisi kazanma.

Dersin İçeriği

Biçimsel analiz yöntemleri, ikonografik analiz yöntemleri, ikonolojik analiz yöntemlerini kullanılarak, sanat eserini inceleme ve yorumlama.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat yapıtına yaklaşım biçimleri
2 Sanatçı merkezli yapıt çözümleme
3 Yapıt merkezli yapıt çözümleme
4 İkonografik-ikonolojik analiz
5 Biçimsel analiz
6 Toplum merkezli yapıt çözümleme
7 Alımlayıcı merkezli yapıt çözümleme
8 Yapıt çözümleme örnek çalışma
9 Yapıt çözümleme örnek çalışma
10 Yapıt çözümleme örnek çalışma
11 Yapıt çözümleme örnek çalışma
12 Yapıt çözümleme örnek çalışma
13 Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama
14 Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erwin Panofsky "İkonoloji Araştırmaları Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar", Erwin Panofsky "Perspektif - Simgesel Bir Biçim", Cynthia FREELAND "Sanat Kuramı", Heinrich Wölfflin "Sanat Tarihinin Temel Kavramları"

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. 0 5 5 5 5 0 0 0
2 Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. 0 0 5 5 5 0 0 0
3 Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. 0 0 5 5 5 0 0 0
4 Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
4. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 9 18
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6