Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanatta Gündelik Yaşam Formları ve Oyun Düzeni RES 539 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanatsal yaratım ve sıradan olanın etik/estetik dönüşümünde oyuncu yönelişin araştırılması

Dersin İçeriği

Batıda nesne kartografyası, gündelik yaşamın işgali ve karnavallar, yaratıcı oyuncu kolektif toplumsal eylem formları ve sanatsal dönüşümleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bellek Nesneleri
2 Ütopya ve Oyun Kabineleri
3 Kutsal Nesne ve Nadir Nesne
4 Eski Nesne
5 Seküler Nesne
6 Karnaval Mekanı
7 Yabancılaşma, Yabancılaştırma
8 Yabancılaşma, Yabancılaştırma
9 Düzende Oyun
10 İtaatsiz Nesne
11 İtaatsiz Nesne
12 Radikal Alay
13 Yaratıcı Eylem
14 Yaratıcı Eylem
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri 1 Müze ve Modernlik. İstanbul: İletişim Yayınları.; Bahtin, M. (2014).  Karnavaldan Romana. (Çev: C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ; Baudrillard, J. (2012). Karnaval ve Yamyam. (Çev: O. Adanır). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. ;Baudrillard, J. (2011). Nesneler Sistemi. (Çev: O. Adanır, A. Karamollaoğlu). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.;Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu Söylenceleri/Yapıları. (Çev: H. Deliceçaylı, F. Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.; Benjamin, W. (2009). Pasajlar. (Çev: A. Cemal). İstanbul: YKY Kitap.; Bloch, E. (2012).  Umut İlkesi Cilt 2. (Çev: T. Bora). İstanbul: İletişim Yayınları.; Critchley, S. (2010). Sonsuz Talep Bağlanma Etiği, Direniş Siyaseti. (Çev: T. Birkan). İstanbul: Metis Yayınları.; Eco, U. (2012). Günlük Yaşamdan Sanata. (Çev: K. Atakay). İstanbul: Can Yayınları. ; Francalanci, E. L. (2012). Nesnelerin Estetiği. (Çev: D. Kundakçı). Ankara: Dost Yayınevi.; Freud, S. (1975). Kitle Psikolojisi. (Çev: K. Şipal). İstanbul: Bozak Yayınları.; Gadamer, H.G. (2008). Hakikat ve Yöntem I. Cilt. (Çev: H. Arslan, İ. Yavuzcan). İstanbul: Paradigma.; Grindon, G. (2015). “Sürrealizm, Dada, ve Çalışmanın Reddi: Radikal Avangardda Özerklik, Eylemcilik ve Toplumsal Katılım”. Der: A. Kuryel, B. Ö. Fırat. Küresel Ayaklanmalar Çağında Direniş ve Estetik. (Çev: B. Taş, E. Gen, A. Boren). İstanbul: İletişim Yayınları.;Hardt, M.,Negri, A. (2013). Duyuru. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Hardt, M.,Negri, A. (2004). Çokluk, İmparatorluk Çağında Savaş ve Demokrasi. 

(Çev: B. Yıldırım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Harvey, D. (2015). Neoliberalizmin Kısa Tarihi. (Çev: A. Onacak). İstanbul: Sel   Yayınları; Huizinga, J. (1995). Homo Ludens Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. Çev: Mehmet Ali Kılıçbay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları......

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 40
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6