Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatta Gündelik Yaşam Formları ve Oyun Düzeni | RES 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatsal yaratım ve sıradan olanın etik/estetik dönüşümünde oyuncu yönelişin araştırılması |
Dersin İçeriği | Batıda nesne kartografyası, gündelik yaşamın işgali ve karnavallar, yaratıcı oyuncu kolektif toplumsal eylem formları ve sanatsal dönüşümleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bellek Nesneleri | |
2 | Ütopya ve Oyun Kabineleri | |
3 | Kutsal Nesne ve Nadir Nesne | |
4 | Eski Nesne | |
5 | Seküler Nesne | |
6 | Karnaval Mekanı | |
7 | Yabancılaşma, Yabancılaştırma | |
8 | Yabancılaşma, Yabancılaştırma | |
9 | Düzende Oyun | |
10 | İtaatsiz Nesne | |
11 | İtaatsiz Nesne | |
12 | Radikal Alay | |
13 | Yaratıcı Eylem | |
14 | Yaratıcı Eylem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri 1 Müze ve Modernlik. İstanbul: İletişim Yayınları.; Bahtin, M. (2014). Karnavaldan Romana. (Çev: C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ; Baudrillard, J. (2012). Karnaval ve Yamyam. (Çev: O. Adanır). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. ;Baudrillard, J. (2011). Nesneler Sistemi. (Çev: O. Adanır, A. Karamollaoğlu). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.;Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu Söylenceleri/Yapıları. (Çev: H. Deliceçaylı, F. Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.; Benjamin, W. (2009). Pasajlar. (Çev: A. Cemal). İstanbul: YKY Kitap.; Bloch, E. (2012). Umut İlkesi Cilt 2. (Çev: T. Bora). İstanbul: İletişim Yayınları.; Critchley, S. (2010). Sonsuz Talep Bağlanma Etiği, Direniş Siyaseti. (Çev: T. Birkan). İstanbul: Metis Yayınları.; Eco, U. (2012). Günlük Yaşamdan Sanata. (Çev: K. Atakay). İstanbul: Can Yayınları. ; Francalanci, E. L. (2012). Nesnelerin Estetiği. (Çev: D. Kundakçı). Ankara: Dost Yayınevi.; Freud, S. (1975). Kitle Psikolojisi. (Çev: K. Şipal). İstanbul: Bozak Yayınları.; Gadamer, H.G. (2008). Hakikat ve Yöntem I. Cilt. (Çev: H. Arslan, İ. Yavuzcan). İstanbul: Paradigma.; Grindon, G. (2015). “Sürrealizm, Dada, ve Çalışmanın Reddi: Radikal Avangardda Özerklik, Eylemcilik ve Toplumsal Katılım”. Der: A. Kuryel, B. Ö. Fırat. Küresel Ayaklanmalar Çağında Direniş ve Estetik. (Çev: B. Taş, E. Gen, A. Boren). İstanbul: İletişim Yayınları.;Hardt, M.,Negri, A. (2013). Duyuru. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Hardt, M.,Negri, A. (2004). Çokluk, İmparatorluk Çağında Savaş ve Demokrasi. (Çev: B. Yıldırım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Harvey, D. (2015). Neoliberalizmin Kısa Tarihi. (Çev: A. Onacak). İstanbul: Sel Yayınları; Huizinga, J. (1995). Homo Ludens Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. Çev: Mehmet Ali Kılıçbay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları...... |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |