Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batı Sanatı Tarihi II | RES 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1960 sonrası sanat hareketlerinin, ilgili çağdaş sanat kuramları, düşünsel hareketler, siyasal, sosyolojik değişimler ele alınarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1960 sonrasından günümüze sanat hareketlerinin incelenmesi ve yorumlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern/Postmodern dönem sanat hareketlerini tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bu sanat hareketlerinin oluşumuna sebep olan zemini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Batı sanatı ve belirleyenleri üzerine analiz yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Edinilen bilgiyi kendi alanına uyarlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Batı Sanat Tarihinde yer alan sanat akımlarının ve hareketlerinin, günün sanatına etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pop Art | ilgili okumalar |
2 | Happening, Fluxus | ilgili okumalar |
3 | Op Art, Kinetik Sanat | |
4 | Minimalizm | |
5 | Genel Tekrar, I.Kısa Sınav | |
6 | Land Art Earth Art | |
7 | Kavramsal Sanat | |
8 | Kavramsal Sanat | |
9 | Genel Tekrar, II.Kısa Sınav | |
10 | Süreç Sanatı, Vücut Sanatı | |
11 | Hiperrealism, Video Sanatı | |
12 | Video Sanatı, Multimedya | |
13 | Dijital Çağda Sanat | |
14 | VİZE |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek olarak gösterilen resimler dijital ve basılmış olarak verilir. |
Ders Kaynakları | ÜTOPYA Yay.; Muammer Bozkurt, Video Sanatı, Bileşim Yay.; Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yay.; Kasım Küçükalp, Nietzsche |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern/Postmodern dönem sanat hareketlerini tanımlar. | ||||||||
2 | Bu sanat hareketlerinin oluşumuna sebep olan zemini sorgular. | ||||||||
3 | Batı sanatı ve belirleyenleri üzerine analiz yapabilir. | ||||||||
4 | Edinilen bilgiyi kendi alanına uyarlayabilir. | ||||||||
5 | Batı Sanat Tarihinde yer alan sanat akımlarının ve hareketlerinin, günün sanatına etkilerini tartışır. | ||||||||
6 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |