Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kavramsal Sanat ve Yazı II | RES 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat üretiminde dil ve yazının kullanımı , led malzeme kullanımını deneyimlemek |
Dersin İçeriği | Yazı kullanarak sanat yapıtı üretmek ; kavramsal sanatta di l ve yazının kullanımını araştırmak ve proje uygulamalarıyla kavramak. Led malzeme kullanımını deneyimlemek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Plastik bir eleman olarak yazının kullanımını temel alan bir sanat üretimi- proje gerçekleştirir, üretir. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçı ve yapıtlar ( sunum) | |
2 | Çağdaş sanat alanında yazı kullanımı (sunum) | |
3 | Öğrenci sunumları (ödev) | |
4 | Öğrenci sunumları (ödev) | |
5 | Seçilen bir sanatçı ve işlerini araştırma - dosya değerlendirme (ödev ) | |
6 | Seçilen bir sanatçı ve işlerini araştırma - dosya değerlendirme | |
7 | Proje oluşturma | |
8 | Proje uygulama | |
9 | arasınav | |
10 | Proje oluşturma | |
11 | Proje uygulama | |
12 | Proje uygulama | |
13 | Değerlendirme- vize | |
14 | Final sergi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | ||||||||
2 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. | ||||||||
3 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | ||||||||
4 | Plastik bir eleman olarak yazının kullanımını temel alan bir sanat üretimi- proje gerçekleştirir, üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|