Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resmin Felsefesi | RES 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Filozofların resim sanatına resimin kendisini üzerinden yapmış oldukları yorumlamaların resimin kendisi ve yapısına katkısını irdelemek ve sanat felsefe metin resim e bağlamında resimsel gerçeklik üzerine tartışma açmak . |
Dersin İçeriği | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
2 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
3 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
4 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
5 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes | |
8 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes | |
9 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
12 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
13 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Göz ve Tin Algılanan Dünya, Maurice Merleau-Ponty,1996, Metis Kelimeler ve Şeyler (İnsan Bilimlerinin Bir Arkeolojisi) Michel Foucault ,İmge Yayınevi,2000 Bu bir Pipo Değildir , Michel Foucault, 2005 Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, Gilles Deleuze, NorgunkNisan 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |