Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oryantalizm Tartışmaları SOS 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMAİL HİRA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali Öztürk

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, Batı zihninde ve teorisinde kurulan Doğu imajının içeriğini ve anlamını çözümlemek; bu bağlamdan hareketle oryantalizm kavramı üzerinde yapılan temel tartışmaları değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Oryantalizm kavramı ve oryantal deyimi, Batı ve Doğu arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, Doğu zihninde Batı imajı, Batı zihninde Doğu imajı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oryantalizm kavramını analiz eder.
2 Oryantalizmin klasik ve çağdaş literatürünü öğrenir.
3 Sosyal bilimlerdeki oryantalist inşayı kavrar.
4 Avrupa-merkezci yaklaşımları analiz eder.
5 Oryantalizmin doğu imajını çözümler.
6 Sosyal bilimlerde kültürel özgünlüğün önemini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oryantalism: Kavramsal Değerlendirme
2 Oryantalizmin Tarihsel Kökenleri
3 I. Avrapa-Merkezcilik ve Sosyal Bilimler
4 II. Avrapa-Merkezcilik ve Sosyal Bilimler
5 Oryantalizm Ve Sosyal Bilimler
6 Oryantalizm: İcad Edilen Doğu
7 Kolonyalizm, Seyyahlar Ve Oryantalizm
8 Antropoloji Sömürgecilik Ve Oryantalizm
9 Arasınav
10 Açık Ve Gizli Oryantalizm (Self-Oryantalizm)
11 Oryantalizm Ve Oksidentalizm
12 Oryantalizm Ve Feminizm Çalışmaları
13 I. Oryantalizm, Entelektüel Ve Temsil
14 II. Oryantalizm, Entelektüel Ve Temsil
Kaynaklar
Ders Notu

Said, Edward, Şarkiyatçılık, ( Çev. Berna Ünler), Metis Yayınları, İstanbul,1999.

Ders Kaynakları

1. Edward Said, Oryantalizm2. Bulut, Yücel, Oryantalizmin Eleştirel Kısa Tarihi, Yöneliş Yayınları, İstanbul, 2002.
3. Thierry Henstsch, Hayali Doğu,Metis Yayınları.
4. Bryan S. Turner, Oryantalizm, postmodernizm ve Globalizm, Anka Yayınları.

5. ORYANTALİZM –Tartışma Metinleri, DoğuBatı Yayınları.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Oryantalizm kavramını analiz eder.
2 Oryantalizmin klasik ve çağdaş literatürünü öğrenir.
3 Sosyal bilimlerdeki oryantalist inşayı kavrar.
4 Avrupa-merkezci yaklaşımları analiz eder.
5 Oryantalizmin doğu imajını çözümler.
6 Sosyal bilimlerde kültürel özgünlüğün önemini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6