Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. ve 20. Yy. Siyasi Tarihi | ULI 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı güzel sanatlar alanında eğitim gören yükseklisans öğrencilerin kavramları, olayları, gelişmeleri analiz edebilmesi için devletlerin birbiri ile ve kendi içinde yaşadığı gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 19. yüzyıl dünya siyasi tarihindeki gelişmeleri, olayları, devletlerin kendi içinde ve devletlerarasında yaşananları ele alarak, bugünkü uluslararası ilişkiler sistemini ele almak, analiz etmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Devrimler Dönemi | |
2 | Amerikan Devrimi ve Sonuçları | |
3 | Fransız Devrimi ve Sonuçları | |
4 | 1830 ve 1848 devrimleri,milliyetçiliğin yükselişi | |
5 | Viyana Kongresi ve Sonuçları | |
6 | I. Dünya Savaşına Giden Süreç | |
7 | I. Dünya Savaşı | |
8 | İki Savaş Arası Dönem | |
9 | Sınav | |
10 | 2. Dünya Savaşı | |
11 | Soğuk Savaş Dönemi | |
12 | Çok Merkezliliğe Geçiş ve Yumuşama Dönemi | |
13 | Soğuk Savaşın Sonu ve 1990 Sonrası Siyasi Tarihteki Gelişmeler | |
14 | Yeni Dünya Düzeni |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Oral Sander, Siyasi Tarih I- II, İmge Kitapevi, Ankara Fahir Armaoğlu, 19. ve 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, Alkım Yay |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | ||||||||
2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | ||||||||
3 | Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | ||||||||
4 | Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | ||||||||
5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | ||||||||
6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |