Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deneysel Atölye II | RES 506 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağımız sanat akımlarında güçlü bir yönelim olan ´action painting- eylem resmi´ nin, teknik yöntemleri ve kuramsal boyutları ile birlikte öğrenilmesi amacı ile konulmuş bir derstir. |
Dersin İçeriği | Kökeninde doğu sanatlarındaki kaligrafiden esinlenen,iki boyutlu yüzeyde zaman ögesinin jestüel bir tavırla kullanılması, boyanın hareketi ile doğanın metabolizması ve gerçekliğin sunumu arasında birebir örtüşen bir algı alanı oluşturmak.Hareket spontanite,rastlantı ve kurgusallık, leke gibi soyut kompozisyona ve biçimsel sorunlara ait ögelerin kullanılması ve araştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan bilgileri derinleştirerek organize edebilir. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Araştırma konusunu yazılı, sözlü ve görsel araçlarla sunmak üzere düzenleyebilir. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Kavramsallaştırma, tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat üretimi gerçekleştirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kuramsal ve deneysel bilgi birikimiyle estetik algı düzeyine sahip olabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Sanatsal bir olguyu konjonktürel bakışla analiz edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Çağdaş sanat üretimlerini, araştırma konuları doğrultusunda değerlendirebilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve genel tanımlar yapılır, kaynakçalar tanıtılır. | Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır |
2 | İstenen materyaller uygulama için hazırlanır ; zemin yüzeylerin oluşturulması, boyaların hazırlanması ve ilk uygulama gerçekleştirilir.Gelecek ders için kompozisyon eskizleri istenir. | |
3 | Eskiz kompozisyon örneklerinden yola çıkılarak geniş yüzeylerde denemeler gerçekleştirilir. | |
4 | Verilen teknik ve kompozisyon öğretisine paralel öğrencinin bireysel materyal ve üslup geliştirmesi istenir.Bu çalışma için kendi kaynakçasını ve örnek aldığı sanatçıları belirlemelidir. | |
5 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve yola çıktığı sanat ve sanatçı örnekleri ile bağlantılı kuramsal çalışmalardan oluşan bir dosya oluşturması istenir. | |
6 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir. | |
7 | Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir. | |
8 | Öğrenci çalışmalarının ve dosyaların sunumu, değerlendirilmesi | |
9 | Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi. | |
10 | Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi. | |
11 | Genel bir değerlendirme ve öğrenci yönelimlerinin sorgulanışı | |
12 | Son çalışmaların uygulanması | |
13 | Son çalışmaların uygulanması | |
14 | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Yves Michaud ,SAM FRANCIS,Editions Daniel Papierski 1974 2. 20.YÜZYIL FRANSIZ RESMİ,Tayf Basım 1994 3. TAPIES Objects of Time,Editions Paligrafa, Spain 4. Norbert Lynton,MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ 5. Francoıs Cheng, BOŞLUK VE DOLULUK,İmge Y. 2006 6. GERHARD RICHTER,The Museum of Modern Art,Newyork,2009 7. ART TODAY,Taschen 8. JACSON POLLOCK 9. FRANZ KLINE 10. Amerikan Soyut Dışavurumcuları( internet) Mark Rothko Willem de Kooning Robert Motherwell Archil Gorky David Smith Helen Frankenthaler 11. ART INFORMEL Jean Rene BAZAINE Norman BLUHM Alberto BURRİ Jean DUBUFFET Jean FAUTRİER Hans HARTUNG WOLS Jean ATLAN 12. Kaligrafi sanatına ait her türlü doküman( Osmanlı hat sanatı, Çin ve Japon yazı sanatı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan bilgileri derinleştirerek organize edebilir. | ||||||||
2 | Araştırma konusunu yazılı, sözlü ve görsel araçlarla sunmak üzere düzenleyebilir. | ||||||||
3 | Kavramsallaştırma, tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat üretimi gerçekleştirebilir. | ||||||||
4 | Kuramsal ve deneysel bilgi birikimiyle estetik algı düzeyine sahip olabilir. | ||||||||
5 | Sanatsal bir olguyu konjonktürel bakışla analiz edebilir. | ||||||||
6 | Çağdaş sanat üretimlerini, araştırma konuları doğrultusunda değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |