Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları I RES 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sanatın ve sanat kavramlarının değiştiği günümüzde, çağın yeni medyumlarıyla birlikte yeni sanat projelerinin tartışıldığı inter aktif bir derstir.
Dersin İçeriği Sanat tarihi sürecinde üretilmiş eserlerin üzerinden günümüze sanatta anlam olgusunun karşılaştırmalı değişimi ve nedenselliği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
2 Toplumsal imgeleri saptar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanatın sorgulanması- Dada, Ready Made
2 Soğuk savaş dönemi
3 Amerikan Soyut Dışavurumculuğu
4 Bauhaus Modeli
5 Pop Art -Fotogerçekçilik
6 Tuval dışına çıkma çabaları- Kübizm, Kolaj, Asamblaj
7 Vize Sınavı
8 Performatif Art, Video Sanatı
9 Enstelasyon- Kavramsal Sanat
10 Postmodern Dönem
11 Dijital Sanat, Internet Sanatı
12 Biennaller Dönemi
13 Sanatın Politik Projelere Dönüşmesi
14 Seminer
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İmaj / Görmenin Kültür Ve Politikası / Kevin Robins / AYRINTI YAYINLARI; Sanatta Anlamın Görüntüsü- Richard Leppert; Sanat ve Propoganda
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır.
2 Toplumsal imgeleri saptar.
3 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular.
4 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir.
5 Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler.
6 Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6