Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Yazıları- I RES 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sanat ile felsefe ve sosyal bilim arasındaki bağlantıları açığa çıkarma
Dersin İçeriği Modernliğin başından itibaren sanat tarihi ile düşünce tarihi arasındaki bağlantıları gösterme adına Descartes, Kant, Aydınlanma, Romantizm, Marksizm, Modernizm temalarına odaklanma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern düşüncenin ortaya çıkışını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Romantizmin modernlik eleştirileri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Marksizmin temelleri hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Nietzsche´nin yaklşımını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Heidegger´in bakışını anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Modernizm hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Descartes ve Modern Özne
3 Kant ve Modern Özne
4 Aydınlanma
5 Romantizm I
6 Romantizm II
7 Nietzsche
8 Heidegger
9 Marksist Estetik I
10 Marksist Estetik II
11 Modernizm I
12 Modernizm II
13 Marksizm/Modernizm Tartışması
14 Sonuç
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Modern düşüncenin ortaya çıkışını öğrenir.
2 Romantizmin modernlik eleştirileri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Marksizmin temelleri hakkında fikir sahibi olur.
4 Nietzsche´nin yaklşımını tanır.
5 Heidegger´in bakışını anlar.
6 Modernizm hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ara Sınav 25
3. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6