Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hareketler ve Din | FDB 614 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yoktur. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hareketler konusunda teorik ve kavramsal bir zemin inşa etmek üzere temel metinlerin analizini yapmayı sağlayacak bir bakış açısı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Sosyal Hareket Teorileri Sosyal Hareketler Yeni Sosyal Hareketler Dini Hareketler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hareket teorilerine giriş | |
2 | Sosyal Hareket Kavramı | |
3 | Kolektif Eylem | |
4 | Kaynak hareketliliği | |
5 | Siyasal Fırsatlar | |
6 | Yeni Sosyal Hareketler | |
7 | Dini Hareketler | |
8 | İhvan-ı Müslimin (Mısır) | |
9 | İhvan-ı Müslimin (Etkileri) | |
10 | Cemaati İslami | |
11 | Tebliğ Cemaati | |
12 | Nahda Hareketi | |
13 | Milli Görüş Hareketi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ahmet Gökçen, Tunus Nahda Hareketi - Anılar Belgelerle Bir İslami Hareketin Anatomisi, Maarif Mektepleri, 2020. Talip Tuğrul, Milli Görüş Hareketi’nin Temel Karakterleri, MGV Yayınları, 2019 Alev Erkilet, Ortadoğuda Modernleşme ve İslami Hareketler, Büyüyenay, 2017 Ahmet Uysal, Toplumsal Hareketler Sosyolojisi, Tezkire, 2016 S. Veli Rıza Nasr, Cemaat-i İslami, Ekin Yayınları, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|