Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pozitif Psikoloji ve Din | FDB 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere pozitif psikoloji ve dindarlık/maneviyat arasındaki ilişki ve etkileşimleri ayrıntılı bir şekilde sunmaktır |
Dersin İçeriği | Din, dindarlık ve maneviyat kavramları; pozitif psikoloji; mutluluk, iyi oluş ve din; yaşam memnuniyeti ve din; ümit, iyimserlik ve din; erdemler ve din; affedicilik; şükür; sabır, diğerkâmlık; erdemler, ruh ve beden sağlığı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pozitif psikolojinin konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Pozitif psikolojinin tarihçesini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Pozitif psikolojinin temel kaynaklarını tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Pozitif psikolojiye göre erdemleri inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Pozitif psikoloji, erdemler ve dini ve manevi yaşam ilişkisini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Mutluluk, iyi oluş, yaşam memnuniyeti ile dindarlık ve maneviyat ilişkisini inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Pozitif psikoloji, ruh sağlığı ve din ilişkisini inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din, dindarlık ve maneviyatın psikolojik tanımları, dindarlık modelleri | |
2 | Pozitif Psikolojiye giriş | |
3 | Mutluluk ve din | |
4 | Öznel iyi oluş, psikolojik iyi oluş ve din | |
5 | Ümit, iyimserlik ve din | |
6 | Yaşam memnuniyeti ve din | |
7 | Akış | |
8 | Erdemler | |
9 | Affetme ve din | |
10 | Şükür psikolojisi | |
11 | Sabır psikolojisi | |
12 | Diğerkâmlık | |
13 | Alçakgönüllülük | |
14 | Erdemler, ruh ve beden sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Allport, G. W. (2004). Birey ve Dini. Çev. Bilal Sambur. Ankara: Elis Yayınları. Ayten, A. (2014). Erdeme Dönüş: Psikoloji ve Mutluluk Yolu. İstanbul: İz Yayıncılık. Ayten, A. (2015). Din, Erdem ve Sağlık. İstanbul: Çamlıca Yayınları. Csikzentmihalyi, M. (2005). Akış -Mutluluk Bilimi- Ankara: HYB Yayıncılık. Emmons, R. A. (2009). Teşekkür Ederim (çev: Neslihan Kül). İstanbul: Doğan Kitap. Fromm, E. (2000), Erdem ve Mutluluk. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları. Hefferon, K. ve Ilona, B. (2014). Pozitif Psikoloji: Kuram, Araştırma ve Uygulamalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Göcen, G. (2014). Şükür: Pozitif Psikolojiden Din Psikolojisine Köprü. İstanbul: DEM Yayınları. Koening, H. G ve diğ. (2012). Handbook of Religion and Health. Second Edition. USA: Oxford University Press. Seligman, M. (2007). Gerçek Mutluluk. Ankara: HYB Yayıncılık. Seligman, M. (2007). Öğrenilmiş İyimserlik. Ankara: HYB Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pozitif psikolojinin konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. | |||||||||||
2 | Pozitif psikolojinin tarihçesini bilir. | |||||||||||
3 | Pozitif psikolojinin temel kaynaklarını tanır. | |||||||||||
4 | Pozitif psikolojiye göre erdemleri inceler. | |||||||||||
5 | Pozitif psikoloji, erdemler ve dini ve manevi yaşam ilişkisini kavrar. | |||||||||||
6 | Mutluluk, iyi oluş, yaşam memnuniyeti ile dindarlık ve maneviyat ilişkisini inceler. | |||||||||||
7 | Pozitif psikoloji, ruh sağlığı ve din ilişkisini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |