Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Grup Sosyolojisi | FDS 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip Baycar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dini hayatın çok önemli bir yönü olan dini grupların sosyolojik açıdan tahlil edilmesi. |
Dersin İçeriği | Dini grup kavramı. Dini grupların doğuşu. Dini grupların temel özellikleri. Dini gruplarda değişim süreci. Geleneksel dini gruplar. Yeni dini gruplar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dini grupların sosyolojik tanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Dini grupların oluşum sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Dini grupların temel özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Geleneksel toplumlardaki dini grupları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Modern toplumlardaki dini grupları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dini grupların birbirleriyle olan ilişkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Modern toplumlardaki dini grupları sosyolojik açıdan tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve dini grup kavramı. | |
2 | Dini grubun oluşum süreci. | |
3 | Dini grupların temel özellikleri. | |
4 | Dini grupların kıyaslanması. | |
5 | Sosyolojik açıdan dini grup tipolojileri. | |
6 | Sosyolojik açıdan dini grup tipolojileri. | |
7 | Sosyolojik açıdan dini grup tipolojileri. | |
8 | Geleneksel dini gruplar. | |
9 | Dini gruplarda değişim süreci. | |
10 | Yeni dini gruplar. | |
11 | Yeni dini gruplar. | |
12 | Türkiyedeki dini gruplar. | |
13 | Türkiyedeki dini grup tipolojileri. | |
14 | Genel tahlil ve çıkarımlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Günay, Ü. (2005) Din Sosyolojisi, İstanbul: İnsan Yayınları. |
Ders Kaynakları | [1] Günay, Ü. (2005) Din Sosyolojisi, İstanbul: İnsan Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dini grupların sosyolojik tanımını öğrenir. | |||||||||||
2 | Dini grupların oluşum sürecini kavrar. | |||||||||||
3 | Dini grupların temel özelliklerini kavrar. | |||||||||||
4 | Geleneksel toplumlardaki dini grupları öğrenir. | |||||||||||
5 | Modern toplumlardaki dini grupları öğrenir. | |||||||||||
6 | Dini grupların birbirleriyle olan ilişkilerini kavrar. | |||||||||||
7 | Modern toplumlardaki dini grupları sosyolojik açıdan tahlil eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |