Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gençlik Din ve Değerler | FDE 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN MEYDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türkiye ve dünyada gençlerin sahip olduğu din anlayışı ve değerleri ampirik ve teorik çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve konuyla ilgili eleştirel olarak analiz etme yeteneğini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Gençlik ve gençliğin psiko-sosyal açıdan özellikleri, değer ve dindarlık tanımları, değer çeşitleri, ampirik değer araştırmalarında metot, değerlerlerin kazanımını sağlayan mekanizmalar, gençlerin ahlaki ve dini değerleri, dünya değerler araştırması ve bazı ampirik çalışmaların tanıtımı ve değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gençlik dönemi ve özellikleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dünya ve ülkemizde gençlerin dini değerleri konusundaki ampirik ve teorik çalışmaları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Gençlerin değerlerini örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Değerlerin eğitim yoluyla aktarılmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Değerlerin değişim sürecini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Din ve değer ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psiko-sosyal açıdan gençlik | |
2 | Dindarlık ve değer tanımları | |
3 | Değer çeşitleri | |
4 | Ampirik değer araştırmalarında metot | |
5 | Ampirik dindarlık araştırmalarında metot | |
6 | Değerlerin kazanılması | |
7 | Gençlerde dindarlık | |
8 | Ara sınav | |
9 | Gençlerin değerleri | |
10 | Gençlerde modern ve geleneksel değerler ikilemi | |
11 | Değerler eğitimine yaklaşımlar | |
12 | Okullarda değerler ve eğitimi | |
13 | Dünya değerler araştırması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Kaymakcan, R. Ve diğerleri (2007) (eds) Değerler ve Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul [2] Inglehart, R. (2003) (ed) Human Values and Social Change, Findings from the Values Surveys, Brill, Leiden. [3] Ziebertz, H. & W. Kay (2006) (eds) Youth in Europe, International emprical study about religiosity and values, Lit Verlag, Berlin. [4] Günay, Ü. & C. Çelik (2006) (eds) Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi, Karahan Kitabevi, Adana. [5] Kaymakcan, R. (2007) Gençlerin Dine Bakışı: Karşılaştırmalı Türkiye ve Avrupa Araştırması, Dem Yayınları, İstanbul. [6] Şen, M. (2005) Gençlik, AB ve Zıt Hisler: bedenimi İsterim Ama Ruhumu Asla, Türk Sosyal Bilimler Derneği, Anakara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gençlik dönemi ve özellikleri tanımlar | |||||||||||
2 | Dünya ve ülkemizde gençlerin dini değerleri konusundaki ampirik ve teorik çalışmaları değerlendirir | |||||||||||
3 | Gençlerin değerlerini örneklendirir | |||||||||||
4 | Değerlerin eğitim yoluyla aktarılmasını açıklar | |||||||||||
5 | Değerlerin değişim sürecini analiz eder | |||||||||||
6 | Din ve değer ilişkisini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |