Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Psikolojisi ve Sosyal Hayat FDP 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Din Psikolojisi ve Sosyal Hayat dersinin; kavram ve problemlerini ve din psikolojisindeki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Bu derste başlangıcından günümüze dini yaşantının psiko-sosyal yönü, değeri, gelişimi ve yeni araştırma alanları işlenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dini yaşantının psiko-sosyal özelliklerini ve önemini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dersin temel kaynaklarını tasvir eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Din Psikolojisinin sosyal hayatla ilgili yeni araştırma alanlarını ayırt eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Küreselleşme ve karşılıklı etkileşimi analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 İnsanın dinamik oluşu ve değişimini açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din psikolojisine genel bakış
2 Dini tutum ve davranışların toplumdaki yeri
3 Fenomenoloji ve dini hayat
4 Aile yapısı ve fert ilişkisi
5 Sosyal guruplar ve dini hayat
6 İnanan insan ve toplum
7 Mitlerin insan ve toplum hayatındaki etkileri
8 Ön yargı ve din
9 Küreselleşme ve karşılıklı etkileşim
10 İnanç hürriyeti ve insan
11 İnsanın dinamik oluşu ve değişimi
12 Karşılaşma ve karşılıklı etkileşim
13 Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisi
14 Dini hayat ve kültür ilişkisi
Kaynaklar
Ders Notu

Kağıtçıbaşı, Ç.(1991), İnsan, Aile, Kültür, İstanbul.

Ders Kaynakları

[1] Güngör, E.(1993),Değerler Psikolojisi, Hollanda Türk Akademisyenler B.V. Yayınları, Amsterdam.

[2] Baymur, Feriha (1983) Genel Psikoloji, İnkılap Kitapevi, İstanbul.
[3] Cüceloğlu, Doğan (1991), İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul
[4]Aydın, A.R(2004), Birey ve Din, İnsan Yayınları, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Dini yaşantının psiko-sosyal özelliklerini ve önemini kavrar,
2 Dersin temel kaynaklarını tasvir eder,
3 Din Psikolojisinin sosyal hayatla ilgili yeni araştırma alanlarını ayırt eder,
4 Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler,
5 Küreselleşme ve karşılıklı etkileşimi analiz eder,
6 İnsanın dinamik oluşu ve değişimini açıklar,
7 Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6