Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaygın Din Eğitimi | FDE 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin yaygın din eğitiminin mahiyeti ve özellikle Türkiyedeki uygulama alanları konusunda bilgi edinmelerini ve değerlendirmede bulunmalarını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı,Yaygın din eğitimi alanları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yaygın din eğitimi alanlarını tasvir eder | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Cami merkezli yaygın din eğitiminin mahiyetini örneklendirir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | |
4 | Kuran kurslarında din eğitimi, uygulaması ve problemlerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Yaygın din eğitimi alanında yapılan teorik ve ampirik bilimsel çalışmaları sınıflandırı | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
6 | Dini grupların din eğitimi faaliyetlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yaygın eğitim ve önemi | |
3 | Yaygın din eğitiminin mahiyeti | |
4 | Yaygın din eğitiminde ilkeler | |
5 | Türkiyede yaygın din eğitimi alanları | |
6 | Diyanet işleri Başkanlığı ve fonksiyonları | |
7 | Camiler ve yaygın din eğitimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hutbeler ve yaygın din eğitimi | |
10 | Vaazlar | |
11 | Kuran Kursları ve yaygın din eğitimi | |
12 | Yaz Kuran Kursları ve yaygın din eğitimi | |
13 | Dini cemaatlerin yaygın din eğitimi faaliyetleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Kayadibi, F., Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Fonksiyonları, Ankara, DİB Yayınları, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları açıklar | 5 | 4 | |||||||||
2 | Yaygın din eğitimi alanlarını tasvir eder | 5 | 3 | |||||||||
3 | Cami merkezli yaygın din eğitiminin mahiyetini örneklendirir | 5 | 4 | |||||||||
4 | Kuran kurslarında din eğitimi, uygulaması ve problemlerini değerlendirir | 5 | 4 | |||||||||
5 | Yaygın din eğitimi alanında yapılan teorik ve ampirik bilimsel çalışmaları sınıflandırı | 5 | 3 | 4 | ||||||||
6 | Dini grupların din eğitimi faaliyetlerini analiz eder | 4 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |