Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaygın Din Eğitimi FDE 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin yaygın din eğitiminin mahiyeti ve özellikle Türkiyedeki uygulama alanları konusunda bilgi edinmelerini ve değerlendirmede bulunmalarını hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı,Yaygın din eğitimi alanları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Yaygın din eğitimi alanlarını tasvir eder Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Cami merkezli yaygın din eğitiminin mahiyetini örneklendirir Anlatım, Tartışma, Örnek Olay,
4 Kuran kurslarında din eğitimi, uygulaması ve problemlerini değerlendirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Yaygın din eğitimi alanında yapılan teorik ve ampirik bilimsel çalışmaları sınıflandırı Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma,
6 Dini grupların din eğitimi faaliyetlerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yaygın eğitim ve önemi
3 Yaygın din eğitiminin mahiyeti
4 Yaygın din eğitiminde ilkeler
5 Türkiyede yaygın din eğitimi alanları
6 Diyanet işleri Başkanlığı ve fonksiyonları
7 Camiler ve yaygın din eğitimi
8 Ara sınav
9 Hutbeler ve yaygın din eğitimi
10 Vaazlar
11 Kuran Kursları ve yaygın din eğitimi
12 Yaz Kuran Kursları ve yaygın din eğitimi
13 Dini cemaatlerin yaygın din eğitimi faaliyetleri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Kayadibi, F., Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Fonksiyonları, Ankara, DİB Yayınları, 2000
[2] Onay, A., Türkiyenin Cami Profili, İstanbul, Dem Yayınları, 2008.
[3] Hull, J., what Prevets Christian Adults From Learning?, London, SCM Pres, 1985.
[4] Wickett, R., Models of Adult Religious Education, Birmingham, Religious Education Pres, 1991.
[5] Koç, A. Kuran Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara, İlahiyat, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Yaygın eğitim ve yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları açıklar 5 4
2 Yaygın din eğitimi alanlarını tasvir eder 5 3
3 Cami merkezli yaygın din eğitiminin mahiyetini örneklendirir 5 4
4 Kuran kurslarında din eğitimi, uygulaması ve problemlerini değerlendirir 5 4
5 Yaygın din eğitimi alanında yapılan teorik ve ampirik bilimsel çalışmaları sınıflandırı 5 3 4
6 Dini grupların din eğitimi faaliyetlerini analiz eder 4 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6