Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psiko- Sosyal Açıdan Din ve Şiddet FDP 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrenciler, Din ve şiddet ilişkisinin hem ferdi hem de sosyal yönden etkisini öğrenecek ve insan şiddet ilişkisini daha iyi kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği Geçmişten günümüze insan ve şiddet ilişkisi, dindarlık ve şiddet ve şiddetin günümüz insanının hayatına olan etkileri.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Şiddetin oluşumuna etki eden faktörleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İnsanla şiddet arasındaki ilişkiyi analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İnanan insanın şiddete bakışını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Psikolojik yönden şiddetin tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dinlerin şiddete bakışını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Günümüz insanının şiddeti nasıl algıladığını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Sosyolojik açıdan dini yaşayışı algılar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Şiddet kavramına genel bakış
2 Şiddetin oluşumuna etki eden faktörler
3 Şiddetin oluşumunda psikolojik faktörlerin yeri
4 Saldırganlık içgüdüsü ve insan
5 Şiddetin oluşumuna etki eden sosyal faktörler
6 Psiko-sosyal yönden insana bakış
7 İnsan şiddet ilişkisi
8 Ara sınavı
9 Dinler ve şiddet
10 İnanan insan ve şiddet
11 Şiddete felsefi yaklaşım
12 Ahlak ve şiddet
13 Psikolojik açıdan şiddetin tahlili
14 Günümüz insanı ve şiddet
Kaynaklar
Ders Notu Doğan Cüceloğlu (1991), İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Ders Kaynakları 1. W. James (1982), The Varietes of Religious Experiences, USA; 2. Haluk Yavuzer (1982), Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul; 3. Alfred Adler (1998), Sorunlu Okul Çocuğu, Cem Yayınları, İstanbul; 4. Juergensmeyer,M.(2003), Terror in the Mind of God, University of California Pres, London.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Şiddetin oluşumuna etki eden faktörleri kavrar
2 İnsanla şiddet arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 İnanan insanın şiddete bakışını kavrar
4 Psikolojik yönden şiddetin tahlil eder
5 Dinlerin şiddete bakışını analiz eder
6 Günümüz insanının şiddeti nasıl algıladığını analiz eder
7 Sosyolojik açıdan dini yaşayışı algılar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6