Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hristiyan Düşüncesinin Teşekkülü FDT 603 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler Prof.Dr. FUAT AYDIN,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hıristiyan inanç esaslarının oluşum sürecinin portresini çizmek.

Dersin İçeriği

Hz. İsanın mesajının mahiyeti; onun ölümü sonrasında şakirtleri arasında yaşanan tartışmalar, Hıristiyanlığın, Yahudilikten ayrılması; kendi içinde inançla ilgili yaşanan tartışmalar ve ilk beş konsilde Hıristiyan inanç esaslarının ana gövdesinin tamamlanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler Anlatım, Soru-Cevap,
4 İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Mahiyeti ve kullanılacak kaynaklar hakkında genel bilgi
2 Hz. İsa dönemi
3 Hz. İsa dönemi
4 Hz.İsa sonrası dönem (havariler/apostolik dönem)
5 Havariler/apostolik dönemde yaşanan tartışmalar
6 I-IV. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları
7 I-V. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları
8 Sınav
9 İznik konsili, taraflar, tartışma konuları ve iznik amentüsü
10 İstanbul konsili, taraflar, tartışma konuları ve İznik-İstanbul amentüsü
11 Efes konsili, taraflar ve tartışma konuları ve sonuçları
12 Kadıköy konsili, taraflar, tartışma konuları ve sonuçları
13 Kadıköy sonrası,Hıristiyan dünyasının durumu
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

yok

Ders Kaynakları

[1]Tuchle, Hıristiyanlık Tarihi, I-IV. Yüzyıl
[2]Mehmet Bayraktar, bir Hıristiyan Dogması, Teslis, Ankara Okulu yayınları, Ankara 2008.
[3].Şinasi Gündüz, Hıristiyanlığın Mimarı, Pavlus, Ankara Okulu Yayınları, Ankara
[4] Mehmet Çelik, Süryani Kadim Kilisesi Tarihi,
[5]. Francis Dvarnik, Konsiller Tarihi, çev. Mehmet Aydın
[6]. Kadir Albayrak, Bosna Kilesisi,
[7]Cengiz Batuk, Pavlusu Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2007.
[8].Fuat Aydın, Pavlusun Dini Düşüncesinin Yansımaları, MÜSBF. Basılmamış doktora tezi, İstanbul 2000.
[9]Bilal Baş, Arius, MSBE. Basılmamış yüksek lisans tezi, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder
2 Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler
3 Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler
4 İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder
5 İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar
6 Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar
7 Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6