Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Din Eğitimi | FDE 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders karşılaştırmalı eğitimle ilgili yaklaşımlarla birlikte dünyadaki din öğretimi politikaları, pedagojisi vb. alanındaki politika ve değişim sürecinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitim, metot, niçin karşılaştırmalı din eğitimi, okullarda din dersi modellerini etkileyen unsurlar, din dersine ilginin artma nedenleri, din-devlet ilişkisi ve din öğretimi politikası, Bazı uluslar arası örgütler ve din öğretimi, AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu, Avrupa Konseyi raporu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramlarını ve metodunu betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Son yıllarda uluslararası düzeyde okullarda din öğretimi alanındaki gelişmeler ve çalışmaları değerlendirir | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Okullarda din öğretimine etki yapan faktörleri eleştirel olarak tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Din öğretimi ve insan hakları ilişkisini gösterir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Gerekçeli olarak farklı din öğretimi politikalarını formüle eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Ülkelerdeki din eğitimi uygulamalarını karşılatırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Karşılaştırmalı eğitim ve araştırma yaklaşımları | |
3 | Niçin okullarda karşılaştırmalı din öğretimi? | |
4 | Din öğretimine uluslar arası ilginin artma nedenleri | |
5 | Okullarda din eğitimi modellerinin oluşumuna etki yapan faktörler | |
6 | Din-devlet ilişkisi ve din eğitimi | |
7 | Avrupa Konseyinin Din öğretimi politikası ve raporu | |
8 | Ara sınav | |
9 | AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu | |
10 | AİHM kararlarında din dersleri | |
11 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
12 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
13 | Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1] Köse, A. & T. Küçükcan (2008) (eds) Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramlarını ve metodunu betimler | |||||||||||
2 | Son yıllarda uluslararası düzeyde okullarda din öğretimi alanındaki gelişmeler ve çalışmaları değerlendirir | |||||||||||
3 | Okullarda din öğretimine etki yapan faktörleri eleştirel olarak tartışır | |||||||||||
4 | Din öğretimi ve insan hakları ilişkisini gösterir | |||||||||||
5 | Gerekçeli olarak farklı din öğretimi politikalarını formüle eder | |||||||||||
6 | Ülkelerdeki din eğitimi uygulamalarını karşılatırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |