Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Irkçılık FEL 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Güncel sorunlardan biri olan ırkçılık ile ilgili felsefi bir bakış, anlam kazanmak. 

Dersin İçeriği

Aydınlanma ve ırkçılık ilişkisi, faşizm ve ırkçılık ilişkisi, ayrımcılık ve ırkçılık, neoliberal politikalar ve ırkçılık, sinemada ırkçılık. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır.
2
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Irk nedir? Irkçılığın tarihsel temelleri nedir?
2 Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları
3 Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları
4 Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler
5 Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler
6 Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları
7 Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları
8 Faşizm nedir? Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar
9 Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar
10 Ara Sınav
11 Ayrımcılık ve ırkçılık arasındaki ilişki nedir?
12 Neoliberal politikalar ve yükselen ırkçılık
13 Sinemada ırkçılık
14 Sinemada ırkçılık
Kaynaklar
Ders Notu

Sabiste paylaşılan dokümanlar 

Ders Kaynakları

A. Cesaire: Sömürgecilik Üzerine Söylev (2005), F. Fanon: Siyah Deri, Beyaz Maske (2015), Yeryüzünün Lanetlileri (2018), A. R. Bernasconi: Irk Kavramını Kim İcat Etti? (2018), S. Özbek: Teori ve Pratikte Irkçılık (2021), W. Brown: Neoliberalizmin Harabelerinde (2021), G. Barbujani: Irkların İcadı (2022). 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır.
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir.
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler.
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. 5 5
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6