Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk İslam Dünyasında Felsefi Problemler FEL 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Düşünce tarihimizin felsefî problemlerini tanıma

Dersin İçeriği

Felsefî düşünce birikimimizde öne çıkan problemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İslam Dünyası´ndaki sorunları tanımlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Sorunları felsefece ele alabilme Anlatım, Tartışma,
3 İslam Dünyası´ndaki felsefî sorulara dair düşünme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağ İslam Dünyası´nda felsefe birikimi: Sorunlar, çözümler ve kavramların tanınması
2 Ortaçağ İslam Dünyası´nda felsefe birikimi: Sorunlar, çözümler ve kavramların tanınması
3 Batılılaşma dönemi felsefe birikimi
4 Batılılaşma dönemi felsefe birikimi
5 Siyasi kavramlar ve felsefece ele alınışı: Devlet, cumhuriyet, demokrasi, laiklik vb.
6 Siyasi kavramlar ve felsefece ele alınışı: Devlet, cumhuriyet, demokrasi, laiklik vb.
7 Siyasi kavramlar ve felsefece ele alınışı: Devlet, cumhuriyet, demokrasi, laiklik vb.
8 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Kimlik, kişilik
9 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Kimlik, kişilik
10 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Ahlak, dindarlık, çağdaşlık
11 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Ahlak, dindarlık, çağdaşlık
12 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Ahlak, dindarlık, çağdaşlık
13 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Ahlak, dindarlık, çağdaşlık
14 Kültürel hayat ve felsefece ele alınışı: Ahlak, dindarlık, çağdaşlık
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları ders esnasında verilecektir.

Ders Kaynakları

Türk düşüncesi metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İslam Dünyası´ndaki sorunları tanımlama
2 Sorunları felsefece ele alabilme
3 İslam Dünyası´ndaki felsefî sorulara dair düşünme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6