Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Problemi FEL 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tarihsel olgu ve bilgilerin yorumlanması.

Dersin İçeriği

Tarihsel bilginin imkanı, geçerliliği, günümüzde tarihin yeri konularının ortaya konulması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihsel bilginin diğer bilme türleri açısından felsefece yerini tayin edebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Spekülatif tarih felsefelerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Öğrencideki zaman algısını geniş bir düzleme taşır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Tarih biliminin analitik düzeyde yöntemlerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Türkiye tarihinin genel dünya tarihi içinde yerini sorgular. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Bulunduğu zamanın tarihsel kurgularını bilir ve yorumlayabilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihsel olgu nedir?
2 Tarih Felsefesi nedir?
3 Hipotez
4 Tarih ve Bilim
5 Tarihte doğruluk ve olgu
6 Tarih nesnel olabilir mi?
7 Spekülatif tarih felsefesi: Kant ve Herder
8 Spekülatif tarih felsefesi: Hegel
9 ARASINAV
10 Collingwood ve tarihe ilişkin görüşleri
11 Tarih ve metodları
12 Tarihî kaynakların kritiği
13 Tarihsel bilginin kritiği
14 Tarihsel bilginin kritiği
Kaynaklar
Ders Notu

Tarih felsefesi metinleri ders esnasında verilecektir.

Ders Kaynakları

[1] E. Carr, Tarih Nedir?, İletişim Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Tarihsel bilginin diğer bilme türleri açısından felsefece yerini tayin edebilir.
2 Spekülatif tarih felsefelerini tanır.
3 Öğrencideki zaman algısını geniş bir düzleme taşır.
4 Tarih biliminin analitik düzeyde yöntemlerini tartışır.
5 Türkiye tarihinin genel dünya tarihi içinde yerini sorgular.
6 Bulunduğu zamanın tarihsel kurgularını bilir ve yorumlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6