Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
13.Y.Y.Türk Düşüncesi FEL 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

13.yy. Türk Düşüncesi´ni ve Türk Düşüncesi´nin tarihî kaynaklarını tanıma

Dersin İçeriği

Bu yüzyılın kişi ve problemleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 13.yy Türk Düşüncesi´ni tanıma ve tanımlayabilme Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 13.yy Türk Düşüncesi´nin şahsiyetlerini tanıyabilme ve anlayabilme Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslam öncesi
2 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslam öncesi
3 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslamiyet dönemi
4 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslamiyet dönemi
5 Tasavvuf: İbn Arabi
6 Tasavvuf: İbn Arabi
7 Tasavvuf: Sadreddin Konevi
8 Tasavvuf: Mevlana
9 Tasavvuf: Mevlana
10 Bektaşilik
11 Bektaşilik
12 Yunus Emre
13 Felsefî düşünce: Nasiruddin Tusi
14 Felsefî düşünce: Nasiruddin Tusi
Kaynaklar
Ders Notu

13.. yy düşünce tarihleri

Ders Kaynakları

13. yy düşünür metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 13.yy Türk Düşüncesi´ni tanıma ve tanımlayabilme 5 5 5 5 4 4 2 2 2 5
2 13.yy Türk Düşüncesi´nin şahsiyetlerini tanıyabilme ve anlayabilme 5 5 5 5 4 4 3 3 3 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6