Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İşgücü Piyasası Analizi | CSS 566 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. B. Yasin ÇAKMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası işgücü piyasaları, ILO Küresel İstihdam ve Sosyal Görünüm Raporları çerçevesinde beş bölge ve 185 ülke çapında incelenerek, dünyada işgücü piyasalarında meydana gelen gelişmeler çok boyutlu analiz edilmektedir. Ders, dünya işgücü piyasası analizinde kullanılan bölgesel sınıflandırmaların öğretilmesi, analiz parametrelerinin kavratılması, çapraz yorumlama tekniklerinin öğretilmesi ve ülkelerin işgücü piyasası değişkenleri ile coğrafi konum ve başkentlerinin öğretilmesini de amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | En son tarihli ILO World Employment and Social Outlook Raporu çerçevesinde dünya işgücü piyasası analizi yapılmaktadır. Bu kapsamda, bölgesel ve ülkesel düzeyde istihdam, işsizlik, işgücüne katılım oranları, çalışan yoksullar, çocuk- kadın istihdamı, yoksulluk gibi işgücü piyasası parametreleri incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşgücü Piyasası tanımlanması ve diğer kavramsal yapının öğretilmesi | Anlatım, | |
2 | ILO tanımı, fonksiyon ve özellikleri, işgücü piyasası analizindeki konumu ve önemi | Anlatım, | |
3 | Küresel İstihdam ve Sosyal Görünüm raporunun genel olarak incelenmesi ve sınıflandırmaların paylaşımı | Anlatım, | |
4 | Dünya işgücü piyasası analizi bölgesel düzeyde tartışılması | Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünya işgücü piyasası analizi ülkesel düzeyde tartışılması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dünya işgücü piyasasındaki gelişmelerin çapraz ve çok boyutlu değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşgücü piyasası kavram ve kapsamı | |
2 | İşgücü piyasası analiz yöntemleri | |
3 | Dünya İstihdam ve Sosyal Görünüm raporunun tanıtımı | |
4 | Bölgesel sınıflandırmanın kavratılması | |
5 | İşgücü piyasası analiz parametrelerinin kavratılması | |
6 | Bölgesel analizlerin yapılması | |
7 | Bölgesel analizlerin yapılması | |
8 | Bölgesel analizlerin yapılması | |
9 | Bölgesel analizlerin yapılması | |
10 | Çaprazlama değerlendirme tartışmaları | |
11 | Seminer ve Tartışma | |
12 | Dünya işgücü piyasaları sunum çalışmaları | |
13 | Dünya işgücü piyasaları analizi (bölüm öğretim üye ve öğrencileri karşısında sunum) | |
14 | Genel değerlendirme ve ders sonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | World Employment and Social Outlook Raporları (Yıllık düzenli yayınlanan raporlar 2023). Biçerli, K.(2011), Çalışma Ekonomisi; Oguz,M, Kılıç,C. (2005), Çalışma Ekonomisi; Biçerli, K. Özdemir, M.Ç,... (2013), Dünyada ve Türkiye´de İstihdam ve İşsizlik |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşgücü Piyasası tanımlanması ve diğer kavramsal yapının öğretilmesi | 5 | 5 | ||||||||
2 | ILO tanımı, fonksiyon ve özellikleri, işgücü piyasası analizindeki konumu ve önemi | 5 | |||||||||
3 | Küresel İstihdam ve Sosyal Görünüm raporunun genel olarak incelenmesi ve sınıflandırmaların paylaşımı | 5 | |||||||||
4 | Dünya işgücü piyasası analizi bölgesel düzeyde tartışılması | 5 | 5 | ||||||||
5 | Dünya işgücü piyasası analizi ülkesel düzeyde tartışılması | 5 | 5 | ||||||||
6 | Dünya işgücü piyasasındaki gelişmelerin çapraz ve çok boyutlu değerlendirilmesi | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |