Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplam Kalite Yönetimi IKY 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fatih SERT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciyi, Toplam Kalite Yönetiminin amacının örgütün tamamını tüketici beklentilerini optimum düzeyde sağlayabilecek şekilde donatmak olduğunu öğretebilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetiminin gelişimi ve kalite sistemi ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Kalite Sistem Belgelerinin neler olduğunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standadizasyonu yükseltmeyi öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 1
2 Japon İşletme Yönetimi Özkan, Y.(2008), Bölüm 2
3 Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 3
4 Kalite Maliyetleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 4
5 Kalite Çemberleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 5
6 Sorun çözme teknikleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 6
7 Kalite Eğitimi Özkan, Y.(2008), Bölüm 8
8 Kalite Sisteminin kurulması Özkan, Y.(2008), Bölüm 9
9 Vize Sınavı
10 Kalite sisteminde bilgi teknolojileri Özkan, Y.(2008), Bölüm 10
11 Standardizasyon ve Kalite Özkan, Y.(2008), Bölüm 7
12 ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Özkan, Y.(2008), Bölüm 7
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi Özkan, Y.(2008), Bölüm
14 Diğer Sistem Belgeleri, ISO 14001, ISO 22000 Özkan, Y.(2008), Bölüm
Kaynaklar
Ders Notu

Özkan, Yılmaz (2008),Toplam Kalite, Sakarya Kitabevi.

Ders Kaynakları

1.TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı
2.TS-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı
3.TS-ISO 22000 Gıda Güvenliği Sistemi Standardı
4.OHSAS 18001 İs Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
10 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar
2 Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir
3 Kalite Sistem Belgelerinin neler olduğunu öğrenir
4 Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir,
5 Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür
6 Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standadizasyonu yükseltmeyi öğrenir
7 Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 48
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6