Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Sosyal Siyaset | CSS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem KAYTAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; toplumdaki dezavantajlı grupları ele almak, çeşitli sosyal sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bu sosyal sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın değişik gruplar açısından (yaşlılar, engelliler, işçiler, kadınlar, aileler vs.) uygulama biçimleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, | |
2 | Dezavantajlı Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar: Ücret Politikası | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
2 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar: Çalışma Süreleri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
3 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar: İş Sağlığı ve Güvenliği | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
4 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar: İş Güvencesi | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
5 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar: Sendikal Hak ve Özgürlüklerin Güvencesi | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
6 | Çalışma Hayatında Ayrımcılık Yasağı | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
7 | İşsizlere Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
8 | Genç İşsizlere Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
9 | Vize | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
10 | Yoksullara Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
11 | Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
12 | Çocuklara Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
13 | Engellilere Yönelik Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
14 | Yaşlılara Yönelik Sosyal Politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ALCOCK, Pete, Margaret May and Karen Rowlingson (2011), Sosyal Politika: Kuramlar ve Uygulamalar, Siyasal Kitabevi, Ankara. ALPER, Yusuf ve Aysen Tokol (2016), Sosyal Politika, Dora Basım, Yedinci Baskı, Bursa. DEDEOĞLU, Saniye ve Adem Yavuz Elveren, 2000’ler Türkiye’sinde Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet Güven, H. Sami; Sosyal Politikanın Temelleri; Ezgi Kitapevi; Bursa; 1995. KORAY, Meryem (2012), Sosyal Politika, İmge Kitabevi, Dördüncü Baskı, Ankara. SALLAN GÜL, Songül (2006), Sosyal Devlet Bitti, Yasasın Piyasa! Yeni Liberalizm ve Muhafazakârlık Kıskacında Refah Devleti, Ebabil Yayınları, Ankara. ŞENKAL, Abdülkadir (2005), Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Basım, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışanlara Yönelik Sosyal Politikalar Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 |
2 | Dezavantajlı Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |