Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Çalışma Normları | CSS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Yunus Yiğit Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi, Uluslararası Çalışma Normları´na neden ihtiyaç duyulduğu ve ILO Sözleşmeleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | ILO normlarının gelişmesine yol açan nedenler, ILO´nun hukuki niteliği ve tarihsel gelişimi, ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri, ILO-Türkiye ilişkileri, AB- Türkiye İlişkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma normlarını tanımlar ve kapsamını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | ILO´nun tarihsel gelişimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | ILO´nun kurumsal yapısını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | ILO´nun faaliyet alanlarını ve belgelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | ILO - Türkiye ilişkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | BM´nin tarihsel gelişimini ve kurumsal yapısını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | BM´nin temel belgelerini ve denetim mekanızmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
8 | AB Sosyal politikalarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Uluslararası işçi işveren örgütlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Çalışma Normları ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Uluslararası Çalışma Normları´nın hukuksal niteliği | |
3 | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi | |
4 | ILO´nun tarihsel gelişimi | |
5 | ILO´nun kurumsal yapısı | |
6 | ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri | |
7 | Vize | |
8 | ILO- Türkiye İlişkileri | |
9 | BM´nin tarihsel gelişimi | |
10 | BM´nin kurumsal yapısı | |
11 | BM´nin temel belgeleri ve denetim mekanizması | |
12 | AB´nin kurumsal yapısı ve çalışma yaşamı açısından değerlendirilmesi | |
13 | Uluslararası İşçi - İşveren Örgütleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alper Y. ve Kaya P. Ali (1995), Uluslararası Çalışma Örgütü ve Uluslararası Çalışma Standartları, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma normlarını tanımlar ve kapsamını açıklar | ||||||||||
2 | ILO´nun tarihsel gelişimini tartışır | ||||||||||
3 | ILO´nun kurumsal yapısını tartışır. | ||||||||||
4 | ILO´nun faaliyet alanlarını ve belgelerini açıklar | ||||||||||
5 | ILO - Türkiye ilişkilerini değerlendirir | ||||||||||
6 | BM´nin tarihsel gelişimini ve kurumsal yapısını tartışır | ||||||||||
7 | BM´nin temel belgelerini ve denetim mekanızmalarını değerlendirir. | ||||||||||
8 | AB Sosyal politikalarını tartışır | ||||||||||
9 | Uluslararası işçi işveren örgütlerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |