Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Çalışma Hayatında İnsan | CSS 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Bünyamin Yasin ÇAKMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, çalışma yaşamında insanı odak alarak değerlendirmelerde bulunmak ve insanı çevreleyen çalışma yaşamı sorunlarını irdelemek ve çözümler üretmek temel amaçtır |
Dersin İçeriği | Çalışma yaşamı insan yaşamında önemli bir yere sahiptir. İnsanın yaşamını nasıl geçireceğini etkileyen ekonomik, psikolojik, Sosyo-kültürel ve fiziksel koşullar vardır. Bu koşullar iç içe bir etki ile insanın yaşamını nasıl geçireceğini belirler. Çalışmanın insan yaşamında hem zamanını değerlendirmesi hem yaşam enerjisini faydalı amaçlara yöneltmesi ve hem de bunların sonucunda edindiği doyumla kişiliğini koruması mümkündür. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma kavramı ile işin değişen doğasını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çalışma yaşamının kalitesini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Stres, verimlilik, motivasyon, mobbing ve çalışma yaşamının yeniden inşasını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kamu ve özel sektörde çalışma yaşamını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çalışma yaşamında devletin rolünü tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Tembellik hakkı ve boş zamanı sorgular | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma Kavramı | |
2 | İşin değişen Doğası, Çalışma yaşamına Giriş | |
3 | Çalışma, Çalışma yaşamı, Çalışma yaşamının kalitesi | |
4 | 21.YY. da Çalışma Yaşamı | |
5 | Çalışma, boş zaman ve çalışmanın geleceği | |
6 | İş yaşamında cinsiyet, ayrımcılık ve İş-aile çatışması | |
7 | Vize | |
8 | Çalışma yaşamı, değerler, etik ve ahlak | |
9 | Teknoloji, Dijitalleşme ve çalışma yaşamı | |
10 | AB ve Türkiyede çalışma yaşamının genel görünümü | |
11 | Çalışma yaşamında dönüşüm ve değişen çalışma yaşamı | |
12 | Kamu ve özel sektörde çalışma yaşamı | |
13 | Çalışma yaşamında devletin rolü | |
14 | Çalışma yaşamında güncel gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersle ilgili hazırlanan dokümanlar |
Ders Kaynakları | 1- Baysal, Ayşe Can., (1993),Çalışma Yaşamında İnsan, İÜİF Yayın No: 225, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma kavramı ile işin değişen doğasını tanımlar | ||||||||||
2 | Çalışma yaşamının kalitesini yorumlar | ||||||||||
3 | Stres, verimlilik, motivasyon, mobbing ve çalışma yaşamının yeniden inşasını yorumlar | ||||||||||
4 | Kamu ve özel sektörde çalışma yaşamını sorgular | ||||||||||
5 | Çalışma yaşamında devletin rolünü tartışır | ||||||||||
6 | Tembellik hakkı ve boş zamanı sorgular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |