Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyasalar ve İstihdam | CSS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadın uygulamaya yansıyan en önemli yönü olan kaynakların istihdamı ve yönlendirilmesinin özellikle emek faktörü ağırlıklı olarak ele alınması; milli gelir ve büyüme modelleri çerçevesinde yerel ve küresel bir probleme dönüşen işsizlik ve istihdam politikalarını geliştirme |
Dersin İçeriği | Ekonomik kaynakların istihdamı ve piyasa şartları; iş piyasasında emek ve işgücünün yapısı ve istihdamı; MG, büyüme ve istihdam ilişkileri; işsizlik ve istihdam politikalarının çarçevesinin ortaya konması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kaynakların etkin kullanımının ilkelerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Emek faktörünün piyasadaki istihdam imkanlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Büyüme ve istihdam ilişkisini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İşsizlik problemini, istihdam politikaları çerçevesinde tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Türkiyede işsizlik probleminin temel nedenleri ve çarelerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyede istihdam politikalarını değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Faktör piyasasının işleyişi | |
2 | MG, büyüme ve istihdam | |
3 | İşgücünün yapısı ve ek işgücü | |
4 | Seminer ve tartışma | |
5 | İstihdam ve işsizlik | |
6 | İş piyasasının yapısı ve sınıflandırılması | |
7 | Seminer ve tartışma | |
8 | Seminer ve tartışma | |
9 | Türkiye´de istihdam politikaları | |
10 | Son istihdam politikaları | |
11 | Seminer ve tartışma | |
12 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
13 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
14 | Seminer ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Asaf Savaş Akat, İktisadi Analiz, İÜİF. Yay., 1985 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisadi kaynakların etkin kullanımının ilkelerini açıklar | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
2 | Emek faktörünün piyasadaki istihdam imkanlarını açıklar | ||||||||||
3 | Büyüme ve istihdam ilişkisini açıklar | ||||||||||
4 | İşsizlik problemini, istihdam politikaları çerçevesinde tartışır | ||||||||||
5 | Türkiyede işsizlik probleminin temel nedenleri ve çarelerini açıklar | ||||||||||
6 | Türkiyede istihdam politikalarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |