Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Endüstri İlişkileri | IKY 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Endüstri İlişkileri dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem KAYTAN, Arş. Gör. Dr. Cihan Durmuşkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı ülke deneyimlerinden yola çıkarak endüstri ilişkileri sisteminin tarihsel gelişimini, işleyişini,yapısını, sosyal ve ekonomik sonuçlarını ortaya koymak ve en iyi uygulama örneklerinin Türk endüstri ilişkileri sisteminde aktarılmasını ve kullanılmasını tartışmaktır |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı olarak endüstri ilişkileri sistemlerinin incelenmesi ve endüstri ilişkileri taraflarının (devlet, işveren ve işçi) kurumsal düzeyde tarihsel gelişimi ve sendika, toplu pazarlık konularında ülkeler arasında ortaya çıkan farklılıkların incelenmesi ve Türk endüstri ilişkileri sistemi ile karşılaştırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı endüstri ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki endüstri ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Endüstri İlişkilerinin teorik çerçevesi | |
2 | İngiliz işçi sınıfının oluşumu | |
3 | Birleşik Krallıkta Endüstri İlişkileri | |
4 | Amerikan işçi sınıfının oluşumu | |
5 | Amerika Birleşik Devletlerinde Endüstri İlişkileri | |
6 | Fransız işçi sınıfının oluşumu | |
7 | Fransa?da Endüstri İlişkileri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Alman işçi sınıfının oluşumu | |
10 | Almanya´da Endüstri İlişkileri | |
11 | Türk işçi sınıfının oluşumu | |
12 | Türk endüstri ilişkileri | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Tartışma ve dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bamber, Greg J, Lansbury, Russell D ve Wailes, Nick (2011) International and comparative employment relations : globalisation and change, Sage, London |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı endüstri ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | 5 | 5 | ||||||||
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki endüstri ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | 5 | 5 | ||||||||
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | 5 | 5 | ||||||||
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | 5 | |||||||||
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |