Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Güvenliği ve Denetimi | CSS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işyerinde sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamının hazırlanması konusunda öğrencilere bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | İş güvenliğinin konusu, önemi, tarihi gelişimi, Sosyal tarafların yükümlülükleri, Tazminat davaları ve işverenin sorumluluğu, İş güvenliğinin denetimi Denetimde iş müfettişlerinin hak ve yükümlülükleri, Denetimin sonuçları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin amaç ve hedeflerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | İş güvenliğinin tarih içindeki gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İş güvenliğinde sosyal tarafların yükümlülüklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | İş güvenliğinde örgütlenmeyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İş güvenliğinde yaptırımları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İş güvenliği bilincinin nasıl oluşturulacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
2 | Dünyada İSG´nin Gelişimi | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
3 | Uluslararası Alanda İSG Mevzuatı ve Aktörleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
4 | Türkiye´de İSG´nin Gelişimi | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
5 | Türkiye´de İSG Mevuzatı ve Aktörleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
6 | 6331 Sayılı İŞ Sağlığı ve Güvenliği Kanunu Uygulaması | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
8 | İSG konularında İşverenin Yükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
9 | İSG konularında İşverenin Yyükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
10 | İSG konularında İşçinin Yükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
11 | İşyerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi ve Görevleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
12 | Ortak Sağlık Birimi ve Uygulaması | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin amaç ve hedeflerini açıklar | ||||||||||
2 | İş güvenliğinin tarih içindeki gelişimini açıklar | ||||||||||
3 | İş güvenliğinde sosyal tarafların yükümlülüklerini açıklar | ||||||||||
4 | İş güvenliğinde örgütlenmeyi açıklar | ||||||||||
5 | İş güvenliğinde yaptırımları tanımlar | ||||||||||
6 | İş güvenliği bilincinin nasıl oluşturulacağını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |