Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretme Teknolojileri | BTO 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarına ilişkin temel kavramları kavratmak; bu ortamlarda yer alan bileşenleri, öğretim tasarımı kuram ve teorilerini, eğitsel çoklu ortam kaynaklarını etkili biçimde kullanabilme becerisi kazandırmak; çevrimiçi ortamlarda yenilikçi öğretim uygulamaları geliştirebilme yeterliği sağlamaktır. Ayrıca, senkron ve asenkron araçlar aracılığıyla etkili etkileşim ve tartışma ortamları oluşturma, çevrimiçi öğrenme etkinlikleri tasarlama ve değerlendirme süreçlerini planlama konusunda öğrencilere kuramsal bilgi ve uygulama deneyimi kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamları ile ilgili temel kavramlar: Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarının bileşenleri, Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında yenilikçi çevrimiçi öğrenme ve öğretme uygulamaları. Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında öğretim tasarımı kuramlarının ve eğitsel çoklu ortam kaynaklarının kullanı: Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında teknolojinin etkili kullanılması, Öğretim tasarımına ilişkin kuramlar, Öğretim tasarımına ilişkin teoriler. Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında öğretim tasarımı süreci: Öğretme öğrenme ortamları ve teknoloji arasındaki ilişki, Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında öğrenme etkinlikleri tasarlamak, Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında tasarım etkinlikleri, Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında çevrimiçi tartışma ve etkileşim oluşturma ve geliştirme: Etkili tartışma ortamları oluşturmak için teknikler, Senkron ve asenkron tartışma araçlarının kullanımı, Çevrimiçi öğrenme ve öğretme ortamlarında senkron ve asenkron etkinliklerin değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevrimiçi öğrenme ve öğretme kavramlarını açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Çevrimiçi öğretimin olumlu ve olumsuz yönlerini analiz edebilme | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Çevrimiçi öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini tanımlayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çevrimiçi öğrenmede öğrenme etkinliklerinin bileşenlerini belirleyebilme ve etkinlik tasarımı yapabilme | Proje, | Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, |
5 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarını pedagojik ve teknolojik açıdan tasarlayıp geliştirebilme: | Proje, | Performans Değerlendirme, |
6 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklayabilme ve uygulayabilme | Proje, Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretme Temel Kavramlar | |
2 | Öğretim Tasarımı Kuramları ve Çevrimiçi Öğrenme | |
3 | Çevrimiçi Öğretimin Olumlu ve Olumsuz Yönleri | |
4 | Çevrimiçi Öğrenmede Öğretmen ve Öğrenci Rolleri | |
5 | Çevrimiçi Öğrenmede Öğrenme Etkinliklerinin Bileşenleri ve Özellikleri | |
6 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması ve Geliştirilmesi | |
7 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması ve Geliştirilmesi | |
8 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması ve Geliştirilmesi | |
9 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi | |
10 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Uygulama Çalışması | |
11 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Uygulama Çalışması | |
12 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Uygulama Çalışması | |
13 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Uygulama Çalışması | |
14 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Uygulama Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretim Üyesinin paylaştığı makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | |||||
5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | X | |||||
8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X | |||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevrimiçi öğrenme ve öğretme kavramlarını açıklayabilme | 4 | 4 | |||||||||||
2 | Çevrimiçi öğretimin olumlu ve olumsuz yönlerini analiz edebilme | 5 | ||||||||||||
3 | Çevrimiçi öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4 | Çevrimiçi öğrenmede öğrenme etkinliklerinin bileşenlerini belirleyebilme ve etkinlik tasarımı yapabilme | |||||||||||||
5 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarını pedagojik ve teknolojik açıdan tasarlayıp geliştirebilme: | |||||||||||||
6 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklayabilme ve uygulayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Proje / Tasarım | 6 | 6 | 36 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |